آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۷
اخبار کشور
۳

مشکل اسناد مالکیتی که پس از 12 سال حل شد

بازدید معاون اول قوه قضائیه از برخی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد

معاون اول قوه قضائیه به همراه مسئولان قضائی استان تهران از شهرک صنعتی شمس آباد و واحدی های تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی بازدید کرد.به گزارش خبرگزاری میزان، در راستای حمایت دستگاه قضائی از تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضائیه صبح روز یکشنبه با حضور در شهرک صنعتی شمس آباد از واحد تولیدی و صنعتی ونوس شیشه بازدید کرد.

معاون اول قوه قضائیه در جریان این بازدید پس از استماع گزارش مدیران این واحد صنعتی، ضمن حضور در بخش های مختلف از نزدیک در جریان روند تولید قرار گرفت.

وی همچنین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مالکان و سرمایه گذاران را بررسی و بیان کرد که باید مشکلات کارخانه هایی را که کارآفرینی می کنند، برطرف کنیم.همچنین حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در جریان بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد از دو واحد تولیدی و صنعتی «جهان کریستال» و «لوله و پروفیل کیهان» بازدید و در جریان روند تولید و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

در این بازدید علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، علی صالحی دادستان تهران و جمعی از مسئولان قضائی، علیرضا فخاری استاندار تهران، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی حضور داشتند.

معاون اول قوه قضائیه درحاشیه این بازدید گفت: در راستای جهش تولید باید موانع مشکلات و آسیب هایی که در این بخش وجود دارد را احصا، شناسایی و مشکلات مرتبط با حوزه های مختلف تقنینی، اجرائی و قضائی را برطرف کنیم.

خلیلی افزود: امروز در بازدید از 3 واحد صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد فقط مشکلات قضائی را مورد بررسی قرار ندادیم بلکه به مسائل مختلف پرداختیم، همگی باید اهتمام داشته باشیم تا تمام موانع را با همکاری یکدیگر برطرف کنیم.

حل مشکل اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس آباد پس از 12 سال

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این بازدید با اشاره به رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و صدور مجوز حفاری دو حلقه چاه آب گفت: با پیگیری دستگاه قضا، مشکل اسناد مالکیت شهرک شمس آباد پس از 12 سال وقفه حل و بیش از هزار و 600 فقره سند مالکیت تک برگی صادر شد.

فرشاد مقیمی، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این بازدید با اشاره به توفیقات حاصله در پی همکاری با دستگاه قضا از حل و فصل 240 پرونده مرتبط با واحدهای صنعتی و تولیدی با ایجاد شعب تخصصی شورا های حل اختلاف در شهرک های صنعتی توسط دادگستری کل استان تهران خبر داد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز از بازگشت هزار و 500 واحد تولیدی راکد و نیمه راکد به چرخه تولید با همکاری بخش های قضائی در دو سال گذشته خبر داد و گفت: در طی این مدت حدود پنج هزار واحد تولیدی نیمه تمام به بهره برداری رسید.