آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۷
اخبار کشور
۳

خبر

رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید زاهدی: عظمت جمهوری اسلامی ایران به برکت شهادت سردار زاهدی ظاهر شد

رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده شهید زاهدی فرمودند: شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای با ارزش و با اهمیتی شد. عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه اینها به برکت شهادت ایشان بود.

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب از دیدار خانواده شهید زاهدی با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای خبر داد.

وی در صفحه شخصی خود نوشت: رهبر انقلاب پس از نماز ظهر و عصر امروز [یکشنبه] و در دیدار با خانواده شهید زاهدی (همزمان با چهلمین روز شهادت سرلشکر زاهدی): شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای با ارزش و با اهمیتی شد. عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه اینها به برکت شهادت ایشان بود. او به دست اشقی الخلایق به شهادت رسید.

اعطای درجه سرلشکری «شهید زاهدی» به خانواده ایشان

درجه سرلشکری شهید زاهدی از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح و با تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی به خانواده ایشان اهدا شد.

این درجه به پاس عمری مجاهدت و تلاش بی وقفه این شهید والامقام در جهت حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش فارس، سردار ابوالقاسم فروتن، رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و همرزم شهید زاهدی در حاشیه این مراسم گفت: شهید زاهدی نسبت به بیت المال حساسیت بالایی داشتند و اجازه نمی دادند کسی از آن سوءاستفاده کند.

گفتنی است، سردار زاهدی 13 فروردین 1403 در حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به همراه سردار حاجی رحیمی و پنج مستشار نظامی دیگر ایران به شهادت رسید.

انتقاد دفتر مراجع عظام تقلید به تحریف اخبار دیدار رئیس جمهور

استانداری قم اعلام کرد: دفاتر برخی از مراجع عظام تقلید نسبت به تحریف اخبار دیدار رئیس جمهور با مراجع در برخی رسانه ها انتقاد کردند.

در پی نحوه بازتاب اخبار دیدار رئیس جمهور با برخی مراجع عظام تقلید در جریان سفر هیئت دولت مردمی به استان قم، دفاتر برخی مراجع عظام تقلید با انتشار بیانیه نسبت به عدم رعایت امانت، تحریف سخنان و سوءاستفاده سیاسی و اقدام غیرحرفه ای این رسانه ها اعتراض کرده و با بیان این که در این ملاقات ها ضمن تقدیر از اخلاص و تلاش شبانه روزی دولت محترم و شخص رئیس جمهور، مطالبی جهت چاره اندیشی برای رفع مشکلات بیان شده است، بر رعایت اخلاق رسانه ای تاکید و تصریح شده است نادیده گرفتن خدمات دولت برای رفع مشکلات مردم خلاف انصاف می باشد.

گفتنی است دفتر آیت الله نوری همدانی در همین رابطه اعلام کرد: در پی دیدار ریاست محترم جمهوری با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» برخی از رسانه ها به تحریف سخنان معظم له پرداخته و جنبه امانت را رعایت ننمودند. بی شک آنچه بیان شد از باب خیرخواهی برای دولت محترم بوده و همین طور که اشاره شد دولت محترم و شخص رئیس جمهور با اخلاص و تلاش شبانه روزی مشغول خدمت می باشند و از فعالیت های انجام شده نیز تقدیر گردید و در کنار آن مشکلات مردم نیز منتقل شد تا در رفع آن چاره اندیشی شود و با همان اخلاص و روحیه جهادی، مشکلات باقی مانده حل گردد.

در این اطلاعیه آمده است: همه این تذکرات در حمایت از ملت شریف که تمام مشکلات را برای حفظ نظام تحمل کردند و در جهت موفقیت دولت بوده است و انتشار هر مطلب دیگر و سیاه نمایی کردن و نادیده گرفتن خدمات انجام شده خلاف انصاف می باشد و تاکید می شود که مواضع این مرجع عالیقدر فقط از طریق سایت ایشان منتشر می گردد.

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی پنج شنبه و جمعه هفته گذشته میهمان مردم قم بودند.

افتتاح پروژه های مختلف، حضور و سخنرانی در میان اقشار مختلف مردم در حرم حضرت معصومه(س)، دیدار با علما در مدرسه علمیه فیضیه، شرکت در نشست شورای اداری استان و دیدار و گفت و گو با مراجع تقلید از مهم ترین برنامه های رئیس جمهور در این سفر 2 روزه بود.

رئیس جمهور آخر هفته به مازندران سفر می کند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی پنجشنبه،27 اردیبهشت ماه به استان مازندران سفر می کند.

بازدید از پروژه های نیمه تمام، برگزاری جلسه شورای اداری، دیدار با نخبگان، دیدار با فعالان اقتصادی و... از برنامه های سفر آیت الله رئیسی به استان مازندران است. رئیس جمهور به مدت 2 روز در مازندران حضور خواهد داشت.

قابل ذکر است؛ دور نخست سفر آیت الله رئیسی به مازندران در بیستم اسفندماه 1400 انجام شده بود. پیش از این نیز طی حکمی از سوی استاندار مازندران، قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان رئیس ستاد سفر رئیس جمهور به دیار علویان منصوب شده بود.

پس از محکومیت در پرونده های تبلیغ علیه نظام و طرح مطالب خلاف واقع «صادق زیباکلام» روانه زندان شد

در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده های قضائی «صادق زیباکلام»، این فرد برای اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

به خبرگزاری میزان، صادق زیباکلام، دارای پرونده های قضائی متعددی است که موجب محکومیت این فرد شده است؛ از جمله سه پرونده ای که احکام آن ها قطعی و لازم الاجرا شده است.

زیباکلام در سال های اخیر اقدام به طرح مطالب خلاف واقع در رسانه ها کرده و مطالب بدون ادعا و سند متعددی را در فضای مجازی منتشر کرده است که در پی آن چندین پرونده قضائی برای وی تشکیل شده که برخی از آن ها امروز با قطعیت به مرحله اجرا رسیده است. وی با رای صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به 18 ماه حبس و 2 سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است. پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام درخصوص انتشار مطالب غیرمستند و غیر واقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.

یکی دیگر از پرونده های قضائی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم ‎الاجرا است، نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به 6 ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است. هر سه محکومیت صادق زیباکلام قطعی و لازم الاجرا است که این احکام دیروز اجرا شد و این فرد برای اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره بازداشت زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب

قوه قضائیه دیروز همچنین اعلام کرد: در پی انتشار خبر ورود صادق زیباکلام به زندان برای اجرای احکام صادره، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه نام برده در مسیر نمایشگاه کتاب بازداشت و به زندان منتقل شده است.این خبر نادرست در حالی منتشر شده است که زیباکلام، صبح امروز با دستور مقام قضائی برای اجرای حکم قطعی به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار و سپس به زندان منتقل شده است.

سخنگوی وزارت دفاع عنوان کرد: تولید 2000 محصول دفاعی در وزارت دفاع با همراهی بخش خصوصی

همدان- خبرنگار کیهان: سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه در 60 درصد تولید اقلام دفاعی و غیردفاعی از بخش خصوصی کمک گرفته می شود گفت: حدود دو هزار محصول در وزارت دفاع با کمک بخش خصوصی تولید می شود.

سردار رضا طلایی نیک با بیان اینکه هدف گذاری وزارت دفاع بر زنجیره صادراتی محصولات نظامی و غیرنظامی است افزود: امسال وزارت دفاع به شکل ویژه از ظرفیت های بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان و تعاونی ها در زنجیره تامین و تولید با هدف جهش صادراتی استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 61 درصد زنجیره تولید و تامین صنایع، بخش های دفاعی و دو منظوره از طریق بخش خصوصی انجام گرفت یادآور شد: در راستای حمایت از بخش خصوصی، امسال تولید بیش از دوهزار محصول با کمک وزارت دفاع انجام می گیرد که این کار با هدف انتقال دانش به بخش غیرنظامی است.