آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۷
اخبار کشور
۳

سردار فدوی: کتاب «مرد ابدی» راهنمای خوبی برای شناخت پاسدار انقلاب است

مراسم تجلیل از خانواده معظم شهید طهرانی مقدم و همچنین نویسنده و پژوهشگر کتاب «مرد ابدی» با حضور همرزمان و خانواده شهید، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و مسئولان کشوری و لشکری در سالن کوشک نمایشگاه کتاب برگزار شد.

سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم ، گفت: این کتاب می تواند برای بسیاری از افراد راهنمای خوبی باشد که بدانند یک پاسدار انقلاب اسلامی چگونه زندگی کرده است.

وی با ذکر خاطراتی از شهید طهرانی مقدم، یادآور شد: در عملیات خیبر سال 62 یکی از موشک ها را شهید مقدم و یارانش آورده بودند تا شلیک کنند اما موفق نبود و همه ناراحت شدند اما شهید مقدم با حالت خاصی گفت من در این کشور موشک می سازم و امروز همه دنیا به توان موشکی ایران اذعان دارند. طبق مطالبه حضرت آقا و تلاش شهید مقدم به موشک های نقطه زن دست یافتیم که بزرگ ترین پایگاه هوائی صهیونیست ها را می زنیم و نه یک شهرک صهیونیستی. حتی یک 24 ساعت را برای افزایش توان و قوه خود از دست نداده ایم و مقدار کمی از آن را در وعده صادق دیدند که با بیش از 300 موشک و پهپاد صهیونیست ها را تنبیه کردیم.

الهام حیدری، همسر شهید طهرانی مقدم نیز در مراسم تجلیل از نویسنده کتاب «مرد ابدی» گفت: این کتاب مجموعه بسیار وزینی است که طی 12 سال به ثمر نشست تا دستمان پر باشد برای اصحاب فرهنگی انقلاب اسلامی.

وی تاکید کرد: امیدوارم در جبهه فرهنگی مثل جبهه نظامی با قدرت بی نظیری پیش برویم. حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه در مراسم تجلیل از نویسنده کتاب «مرد ابدی» در نمایشگاه کتاب گفت: شهید طهرانی مقدم هنوز خوب به جامعه معرفی نشده است. دنیا و جبهه مقاومت به دنبال این هستند که ببینند شهید طهرانی مقدم کیست که این گونه توانسته برای جهان اسلام تولید قدرت کند. دنیا از این قهرمانان کم دارد ولی ما کسی را داریم که در این 2 هزار صفحه کتاب تلاش و مجاهدت های او را می بینیم.

گفتنی است، کتاب «مرد ابدی»، روایتی مستند از زندگی پدر موشکی ایران، شهید والامقام سردار حاج حسن طهرانی مقدم است که به قلم معصومه سپهری نوشته و از سوی انتشارات خبرگزاری تسنیم و با همکاری انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.