آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۷
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

یادی از شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی

سرنوشت مشابه دو برادر

شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی از نسل سرداران دفاع مقدس بود؛ بازمانده ای از لشکر صاحب الزمان(عج) بود که در مسیر فتح کربلا جانباز شد و گمشده خود را 30 سال بعد، در مسیر دفاع از حرم یافت.

وی در سال 1364 به جبهه اعزام شد و در سال 1366 در عملیات والفجر 10 در آزادسازی شهر حلبچه عراق و سال 1367 در عملیات بیت المقدس 6 در منطقه سلیمانیه عراق شرکت کرد و به مقام جانبازی نائل آمد. این شهید، معاون عملیات تیپ 82 صاحب الامر قزوین بود و فرماندهی عملیات مقابله با گروهک تروریستی غرب کشور (پژاک) در سال 1390 را برعهده داشت و نقش موثری در برقراری امنیت در آن منطقه ایفا کرد.

شهید محمدرضایی اولین بار در سال 1391 و دومین بار، اردیبهشت سال 1394 به منطقه سخنه در 70 کیلومتری تدمر سوریه به عنوان مستشار نظامی اعزام شد که در تاریخ 24 اردیبهشت همان سال، آن منطقه توسط گروهک داعش اشغال شد و شهید سردار حمید محمدرضایی در آن منطقه مفقودالاثر شد. برادر بزرگ ترش، شهید علی محمدرضایی نیز دی سال 65 در عملیات کربلای 4 شهید و مفقود شده بود. وقتی حاج حمید مفقود شد، پیکر برادرش نیز هنوز یافت نشده بود. در سال 96 استخوان های علی پیدا شد. یک سال بعد، در اسفند 97 پیکر حاج حمید پیدا شد. به این ترتیب دو برادر، سرنوشت و مسیری مشترک، در دو زمان را طی کردند.