آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۰۰۸
استان ها
۱۸

احداث 780 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

دنیای اقتصاد - خرم آباد : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: در راستای تامین مسکن مددجویان 780 واحد مسکونی سال گذشته احداث و همچنین 570 مورد کمک هزینه تعمیر مسکن و 261مورد احداث فضاهای جانبی انجام شده است. جلال شیخ پور افزود: کمک هزینه خرید مسکن مددجویی نیز برای تامین 87 واحد مسکونی به مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مددجویان با احداث مسکن به ارزش و کرامت اجتماعی رسیده و گره گشایی در مسکن زمینه ساز امید به تحصیل و آینده در میان این قشر از جامعه را فراهم می کند، اضافه کرد: بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تفاهم نامه احداث 10 هزار واحد مسکونی را امضا کرده اند که 945 واحد سهمیه لرستان است و 710 مورد تاکنون شروع شده و در حال ساخت است. وی ادامه داد:همچنین سال گذشته در تفاهم نامه ای دیگر ساخت 300 واحد مسکونی شروع شده و در حال تکمیل است که در بحث تعمیر مسکن مددجویان 965 مورد اجرا و فضاهای جانبی نیز بیش از 500 مورد انجام شده است. مدیرکل کمیته امداد لرستان یادآور شد: سال گذشته نیز 2 هزار و 55 واحد در استان اجرایی شد. شیخ پور افزود: پارسال 17هزار و 808 مورد کمک هزینه اجاره مسکن با اعتبار بیش از 80 میلیارد ریال به مددجویان این نهاد کمک شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تامین مسکن مددجویان این نهاد هزار و 393 مورد تسهیلات ودیعه مسکن با اعتبار 527 میلیارد ریال پرداخت شده است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: تامین مسکن مددجویان این نهاد به طور جدی در دستور کار این نهاد حمایتی است و در 3سال گذشته احداث 5 هزار و 500 واحد مسکونی در استان آغاز شده و بخش عمده ای از این واحدها تاکنون تحویل شده است. شیخ پور افزود: اکنون 2 هزار و 200 واحد مسکونی در استان در حال احداث است که در سال 1403 از مجموع 33 هزار واحد مسکونی افتتاح شده در کشور هزار و 741 واحد در این استان به مددجویان واگذار شد. وی ادامه داد: این واحدهای مسکونی با اعتبار حدود 8هزار میلیارد ریال اعتبار احداث شد. وی با بیان اینکه امسال بیش از 500 واحد مسکونی در این استان در حال اقدام است، اضافه کرد: در مدت حداکثر 2سال این واحدهای مسکونی نیز تکمیل و تحویل مددجویان استان خواهند شد. شیخ پور اظهار کرد: در مجموع 150واحد مسکونی امسال تکمیل و تحویل مددجویان این نهاد خواهد شد.