آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۷
اخبار کشور
۱۱

خبر

اسلامی: موضوعات باقی مانده بین ایران و آژانس به 2 مکان تقلیل یافت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، مبنای تعاملات ایران و آژانس NPT و پادمان است و موضوعات باقیمانده بین ما و آژانس به 2 مکان تقلیل یافته است.

ابوالفضل عمویی، در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اظهار کرد: اسلامی با تاکید بر اینکه در سازمان انرژی اتمی هدف بهره مندی مردم از منافع دانش هسته ای در زندگی شان را دنبال می کنیم، تصریح کرد که روند ساخت نیروگاه های جدید هسته ای از جمله نیروگاه 2 و 3 بوشهر طبق برنامه پیش می رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به تشریح ابعاد کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای با 600 مقاله و ارائه در اصفهان هم پرداخت و گفت که در این کنفرانس که اولین بار بود با حضور مهمانان خارجی از جمله رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، برگزار می شد، دانش هسته ای کشورمان در سطوح مرتبط ارائه شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، به بیانیه مشترک با گروسی هم پرداخت و خاطرنشان کرد که مبنای تعاملات ایران و آژانس NPT و پادمان است و موضوعات باقی مانده بین ما و آژانس به 2 مکان تقلیل یافته است.

اسلامی در ادامه این جلسه افزود که ما تاکید داریم که آژانس در عملکرد خود، رویکرد حرفه ای و فنی را دنبال کند و تحت تاثیر رویکردهای سیاسی قرار نگیرد.

به گزارش مهر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه که آخرین جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با سازمان انرژی بود، نمایندگان از تعامل سازنده سازمان با کمیسیون قدردانی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان: فرهنگ سخیف سگ گردانی در جامعه باید کنترل شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه تصمیمات باید بر اساس واقعیت های اجتماعی باشد گفت: فرهنگ سخیف سگ گردانی در جامعه باید کنترل شود.

همدان- خبرنگار کیهان: آیت الله حبیب الله شعبانی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره اینکه امروز نیازمند داشتن لسان مشترک با مخاطب هستیم افزود: برای رسیدن به راهکار درست در برخورد با هنجارشکنی هایی مثل سگ گردانی در سطح شهر باید ابعاد مختلف این رفتار به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در برخورد با هنجارشکنان باید مراقب باشیم تا آنها در نقطه تقابل با ما قرار نگیرند یادآور شد: اکنون مجموعه بهداشت و سلامت استان می تواند لسان مشترک ما باشد به طوری که با ارائه محتوای علمی و بازگو کردن بسیاری از واقعیت ها درخصوص نگهداری حیوانات می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

آیت الله شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از عوامل اجرائی طرح نور در استان، گفت: خوشبختانه این طرح در استان با لسان لین اجرا می شود به طوری که افراد شان و منزلت مخاطب را رعایت می کنند.

وی در ادامه بر ضرورت پیگیری مصوبات قبلی شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: ثبت تاریخ 31 اردیبهشت ماه با عنوان روز «باباطاهر» در تقویم ملی کشور نیازمند پیگیری های مجدانه است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه امروز برخی از حسینیه ها نیمه فعال بوده و شاید در سال 10 بار بیشتر استفاده نمی شوند افزود: این مکان ها می توانند به محیطی سالم برای کارآفرینی تبدیل شوند از این رو برای اجرای طرح های کارآفرینی باید از این ظرفیت استفاده کرد.

در ادامه استاندار همدان مقوله سگ گردانی را معضل فرهنگی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اغلب مردم استان همدان افرادی متدین و اهل دیانت هستند و مشاهده چنین معضلاتی در سطح شهر برگرفته از فرهنگ غربی است که باید برای رفع آن اقناع سازی صورت گیرد.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که 75 درصد از گزیدگی ها در استان مربوط به سگ هایی بوده که دارای صاحب هستند اظهار داشت: وقتی حیوانی بر خلاف طبیعت وجودی آن در قفس یا در منزل نگهداری می شود قطعا پس از مدتی رفتاری برگرفته از ذات خود را بروز می دهد. وی با بیان اینکه شهرداری باید با پدیده سگ های ولگرد در شهرها برخورد کند یادآور شد: باید این سگ ها زنده گیری شوند زیرا برخی از آنها قابلیت سگ نگهبانی دارند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد: افزایش 36 درصدی تولید نفت در شرکت نفت و گاز اروندان

اهواز-خبرنگار کیهان: عبدالله عذاری اهوازی در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران اظهار کرد: در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل 30 تا 36 درصد افزایش تولید در شرکت نفت و گاز اروندان محقق شده، همچنین تولید در میدان آزادگان جنوبی از 80 هزار بشکه به 130 هزار بشکه رسیده است.

وی با اشاره به تحقق 100 درصدی برنامه های تولیدی این شرکت، ادامه داد: شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص جهش تولید و استفاده حداکثری از مراکز فناورانه که بر مبنای توصیه های مقام معظم رهبری و دستورالعمل های وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می باشد، دستاوردهای خوبی به دست آورده که در نتیجه اعتماد به شرکت های دانش بنیان و پذیرش ریسک در میدان عمل و تولید آوردن توانمندی های آنان بوده است.

عذاری اهوازی بیان کرد: این شرکت برای رسیدن سریع به افزایش تولید رویکرد چاه محور را در اولویت قرار داده؛ که در این مسیر روش فرازآوری با گاز در حال استفاده، و طیفی از روش های فناورانه دیگر در برنامه بررسی و استفاده قرار دارند. وی عنوان کرد: روز گذشته در ادامه طرح بومی سازی جریان سنج های چند فازی، که دستگاهی 100 درصد تحریمی است، نسخه سیار این تجهیز با قابلیت تحمل فشار بالا را رونمایی کردیم.

وی در این خصوص تاکید کرد: طرح بومی سازی MPFM اولین دستاورد به مرحله تولید و استفاده میدانی رسیده قانون تولید بار اول در صنعت نفت است.

انجام بیش از یک همت کار پژوهشی در سال 1401

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری نیز در این شرکت تحول ایجاد شده به طوری که در سال 1400 در حد 50 میلیون تومان بودجه برنامه ریزی شده بود ولی در سال 1401 شاهد افزایش بوده و بیش از یک همت کار پژوهشی انجام شد.

امضای 9 قرارداد تا روز سوم نمایشگاه نفت تهران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: امروز 9 قرارداد با ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان داشتیم؛ همچنین بیش از 40 قرارداد، تفاهمنامه و موافقتنامه در سال گذشته داشتیم. عذاری اهوازی با اشاره به کسب رتبه نخست وزارت نفت در حوزه ساخت بار اول، سهم این شرکت را در کسب این رتبه قابل توجه دانست و گفت: در حوزه ساخت داخل در این شرکت حدود 80 درصد کالاها بومی سازی شده است.

دولت سیزدهم با حمایت از تولید کنندگان به دنبال رونق و جهش تولید است

اصفهان-خبرنگارکیهان: استاندار اصفهان گفت: دولت سیزدهم در حوزه تولید و بازار با حمایت از تولیدکنندگان به دنبال رونق و جهش تولید است و با تنظیم بازار به دنبال مهار تورم و حمایت از مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه است.

سیدرضا مرتضوی در نشست تنظیم بازار استان اصفهان در استانداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از روش های جدید و فناوری روز برای تنظیم بازار ضروری است و نظارت باید شامل تمام زنجیره از تولید تا مصرف باشد و نظارت تنها بر حلقه پایانی کافی نیست.

وی اظهار داشت: باید از مزیت صادراتی استان اصفهان استفاده کرد و تولیدکنندگان در این زمینه بتوانند برندسازی کنند، مشروط بر آنکه بازار داخلی استان رها نشود و این بازار را در اختیار محصولات وارداتی از سایر استان ها قرار ندهند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ما به دنبال بهره گیری از تمام توانمندی های موجود استان در حوزه صنعت و به ویژه کشاورزی هستیم و برای این امر باید ساختارهای کسب داده های آماری از بخش تولید، اصلاح شود و به عنوان نمونه باید اطلاع دقیقی از تعداد دفعات جوجه ریزی و میزان دقیق تولید از تمامی واحدهای مرغداری داشته باشیم و استناد تنها به داده های سامانه رهتاب در این زمینه کافی نیست.

وی با اشاره الزام توزیع شکر مصرفی خانوارها به صورت بسته بندی در مراکز توزیع گفت: این روش عرضه خارج از شبکه را محدود می کند و نظارت را دقیق تر را میسر می کند.

راه اندازی 16 شرکت جدید دانش بنیان در همدان

همدان- خبرنگار کیهان: معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان از راه اندازی 16 شرکت جدید در حوزه دانش بنیان خبر داد و گفت: باید نمایشگاهی از دستاوردهای دانش بنیان ها ایجاد شود.

اسدالله ربانی مهر در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان شهرستان همدان با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان، محور توسعه و تولید ملی هستند افزود: فعالیت در این حوزه می تواند ارز آوری فراوانی برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان از 177 طرح به ارزش 24 میلیارد تومان با اعطای تسهیلات بانکی حمایت شد عنوان کرد: امیدواریم در سال جاری خلاهای این حوزه جبران و از همه طرح های دانش بنیان حمایت جدی شود.

وی با بیان اینکه باید نمایشگاهی از دستاوردهای دانش بنیان ها ایجاد شود تا مردم با این ظرفیت خوب اقتصادی بیش از گذشته آشنا شوند اظهار داشت: در حال حاضر از 83 شرکت دانش بنیان در استان حدود 67 شرکت معادل 71 درصد در شهر همدان فعالیت دارند.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان: نیروگاه شهید مفتح همدان نقشی در ایجاد فرو چاله ها ندارد

همدان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل نیرو گاه حرارتی شهید مفتح همدان با تاکید بر اینکه نیرو گاه نقشی در ایجاد فرو چاله ها ندارد گفت: در حال حاضر این نیرو گاه با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه خانه همدان نقش موثری در کاهش برداشت آب از چاه ها داشته است.

عبدالمجید دیناروند در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی نیروگاه را نیز دچار تهدید کرده است افزود: مقدار برداشت آب غیر مجاز از چاه های اطراف نیرو گاه توسط کشاورزان موید آن است که کف شکنی غیر مجاز چاه و ریزش خاک زیرسطحی، دلیل ایجاد فرو چاله هاست.

وی با اشاره به اینکه نیرو گاه شهید مفتح همدان علاوه بر تامین نیاز برق استان، نقش موثری در پایداری و ثبات برق غرب کشور دارد عنوان کرد: تولید 7 میلیارد کیلو وات ساعت برق در یک سال، برای سومین سال پیاپی موفقیت بزرگی محسوب می شود از این رو هدفگذاری امسال گذار از رکورد 7 میلیارد کیلو وات ساعت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این نیرو گاه توان بالایی در مقابل حملات سایبری دارد اظهار داشت: فرآیند ساختاری و سازه ای نیرو گاه ها به شکلی طراحی شده که توان مقابله با حملات سایبری را به صورت بالقوه داراست.

وی با بیان اینکه بهره برداری از برج خشک شماره یک نیرو گاه در سال های گذشته موجب کاهش مصرف آب نیرو گاه شد افزود: آن زمان نیرو گاه حدود 10 میلیون مترمکعب مصرف آب داشت که بهر ه برداری از این برج موجب کاهش 25 درصدی مصرف آب شد.

مدیرعامل نیرو گاه حرارتی شهید مفتح همدان در ادامه از تعامل سازنده دانشگاه با نیرو گاه استان ابراز رضایت کرد و گفت: ارتباط خوبی با دانشگاه داریم و در این راستا دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بوعلی و صنعتی فعال است به طوری که 27 نفر از دانشجویان نخبه دانشگاه بوعلی و صنعتی همدان جذب این نیروگاه شده اند.