آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۰۰۸
مسکن و شهری
۷

خبر

چمران در واکنش به ترافیک نمایشگاه: تلاش کردیم، به نتیجه نرسید

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ترافیک سنگین معابر اطراف نمایشگاه بین المللی تهران در زمان برگزاری نمایشگاه، اعلام کرد: برای جلوگیری از ایجاد نمایشگاه های پرتردد در این محل تلاش کردیم اما تلاش های ما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گزارش «ایسنا»، مهدی چمران در واکنش به برگزاری نمایشگاهی که در روزهای اخیر در محل دائمی نمایشگاه های تهران واقع در خیابان سئول برگزار شد گفت: ترافیک است؛ اما همه سکوت می کنند و انگار همه چیز عادی است. وی خاطرنشان کرد: البته ما تلاش های بسیاری برای عدم برگزاری چنین نمایشگاه هایی در این محل انجام داده ایم اما به نتیجه ای نرسیده است. چمران در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران نمی تواند از ابزار قانونی برای جلوگیری از نمایشگاه های پرمخاطب در محل سئول استفاده کند؟ گفت: می توانیم در قالب ایجاد مزاحمت برای شهروندان در اثر برگزاری این نوع نمایشگاه های پرتردد، به عنوان سد معبر اجازه برگزاری چنین نمایشگاه هایی را ندهیم. رئیس شورای شهر تهران افزود: البته در سنوات گذشته نیز شهرداری تهران جرات پیدا کرد و از برگزاری چنین نمایشگاه هایی درسطح شهر جلوگیری کرد و انگار این بار هم باز از این روش باید استفاده کنیم. چمران همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت تاییدیه واگن های وارداتی از چین به تهران گفت: هر چقدر دیرتر اقدامات لازم را برای واردات واگن ها انجام بدهیم این واگن ها دیرتر وارد ناوگان حمل ونقل عمومی خواهند شد و مردم ضرر خواهند کرد.

بحران نخاله‏‏ های ساختمانی برای شهرها

رئیس سازمان مدیریت بحران از بحران دفع نخاله های ساختمانی برای شهرها و شهرداری ها خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن نامی گفت: دفع نخاله های ساختمانی یکی از مشکلات اساسی اکثر شهرداری ها در ایران است که باید در شورای تامین استان ها اقدامات تنبیهی برای متخلفان این مساله در نظر گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر و در خصوص پسماندها نیز نتوانستیم تفکیکی را از مبدا انجام دهیم که این مساله سبب تاثیرگذاری بر آب های زیرزمینی و سطحی شده است. نامی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث مدیریت بحران در ساخت وسازها تاکید کرد: در موضوع نهضت ملی مسکن که در حال حاضر در حال ساخت و احداث واحدهای مسکونی در قالب این طرح هستند باید پیوست های کاهش خطر در حوزه مدیریت بحران برای این پروژه ها لحاظ شود و دستگاه های اجرایی و مربوطه در این خصوص به وظایف خود در حوزه ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم شهرها عمل کنند. نامی همچنین از سهم بالای تهران در تولید گازهای گلخانه ای انتقاد کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: علاوه بر رودخانه های مرزی ایران، حدود 145 هزار کیلومتر رودخانه در کشور داریم که حدود 6820 کیلومتر از این رودخانه ها از مناطق مسکونی عبور می کند که متاسفانه مسائل اصلاح مسیر رودخانه و رادیان بندی زیر پل این رودخانه ها به صورت اصولی انجام نمی شود و مدیران و شهرداران باید دقت کنند که با همراهی و هماهنگی وزارت نیرو اقدامات لازم در این زمینه را عملیاتی کنند.