ارزیابی مهارت پرستاران بخش اورژانس در تفسیر نوار قلب در مقایسه با پرستاران بخش سی سی یو بیمارستان های امام حسین (ع) و هفت تیر تهران 1388

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
ایجاد تحول در بخشهای اورژانس بیمارستانی در طی سالهای اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است. نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه در ساختار مدیریت بهداشتی و درمانی می باشد و در این میان گروه پرستاران اورژانس بعنوان پر تعدادترین اعضای گروه درمانی اورژانس دارای جایگاه ویژه ای می باشند. توانایی پرستاران اورژانس در تشخیص و درمان بیماران اورژانس در کشورهای پیشرفته همواره مورد توجه و تاکید بوده است و پرستاران نقش حیاتی در تفسیر یافته های الکتروکاردیوگرافی دارند. این تحقیق توانایی پرستاران اورژانس را در تشخیص اختلالات الکتروکاردیوگرام مورد ارزیابی قرار داده است.
روش پژوهش: 40 نفر از پرستاران اورژانس و 24 نفر از پرستاران سی سی یو در بیمارستان امام حسین(ع) و هفت تیر در زمینه تشخیص10 مورد نوار الکتروکاردیوگرام مختلف مورد سوال قرار گرفتند.
یافته ها
میانگین نمره پرستاران سی سی یو 61/1 + 41/7 و میانگین نمره پرستاران اورژانس 28/2 +15/4 بوده است. عوامل مختلف مانند سن، سابقه کار پرستاری، سابقه کار در بخش اورژانس یا سی سی یو در هیچیک از دو گروه مورد مطالعه با بهبود نمره آزمون ارتباطی نداشته است. در پرستاران اورژانس اشتغال در قسمت های که با خواندن نوار قلب سر و کار بیشتری داشتند (مثلا مانیتورینگ اورژانس) با بهبود نمره آزمون الکتروکاردیوگرام همراه بود.
نتیجه گیری
پرستاران سی سی یو نگرش بهتری نسبت به اهمیت نقش خود در روند تشخیص و درمان بیماران قلبی داشته اند و مشارکت پرستاران در تفسیر نوار قلب مهمترین عامل در افزایش آگاهی و مهارت ایشان بوده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
48
لینک کوتاه:
magiran.com/p1066335 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!