عوارض ایمپلنت های چشمی هیدروکسی آپاتیت و مدپور پس از تخلیه چشم

پیام:
چکیده:
هدف
مقایسه عوارض و تحرک ایمپلنت های چشمی هیدروکسی آپاتیت و مدپور در بیماران پس از عمل جراحی تخلیه چشم و کارگذاری ایمپلنت در بیمارستان امام خمینی اهواز (بهمن ماه 1388 تا تیر ماه 1390).
روش پژوهش: در این مطالعه کارآزمایی بالینی، 50 بیمار که اندیکاسیون تخلیه چشم داشتند، به طور تصادفی در دو گروه که هر یک شامل 25 نفر بودند، قرار گرفتند (گروه یک، تخلیه چشم + ایمپلنت هیدروکسی آپاتیت و گروه دو، تخلیه چشم + ایمپلنت مدپور). این بیماران توسط دو جراح مورد عمل جراحی واقع شدند. پس از آن معاینات پی گیری بیماران در روزهای 10، 30، 90 و180 انجام شد و نتایج مشاهدات از نظر عوارض و میزان حرکت ایمپلنت در جهات مختلف مورد مقایسه قرار گرفتند.
یافته ها
در هر یک از گروه های هیدروکسی آپاتیت و مدپور، 25 بیمار حضور داشتند. میانگین سنی بیماران 36.3 (دامنه تغییرات 68-8) سال بود. بیست و شش نفر از بیماران (52 درصد) مرد و 24 نفر (48 درصد) زن بودند. توزیع جنسی و سنی در دو گروه با هم مشابه بود. از نظر اندازه بیش ترین ایمپلنت مورد استفاده در هر دو گروه، شماره 18 بود. شایع ترین علت از دست دادن دید در هر دو گروه از بیماران، ضربه (68 درصد) و بیش ترین انگیزه تخلیه چشم، زیبایی (54 درصد) بود. شایع ترین عارضه در هر دو گروه ترشحات موکوسی چرکی، در ماه اول 36 درصد و در پایان مطالعه 8 درصد بود. در پایان مطالعه در هر یک از گروه ها، ایمپلنت یک بیمار (4 درصد) نمایان شده بود (P=0.99). متوسط حرکات ایمپلنت به خارج بیش تر از سایر جهات، 4.72 میلی متر در هیدروکسی آپاتیت و 4.58 در گروه مدپور و در نگاه به سمت بالا کم تر از بقیه جهات، 3.18 در گروه هیدروکسی آپاتیت و 3.14 در گروه مدپور بود. عوارض در دو گروه مشابه هم بوده و از نظر آماری تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود نداشت.
نتیجه گیری
بین دو ایمپلنت هیدروکسی آپاتیت و مدپور از نظر عوارض و میزان حرکت ایمپلنت بعد از تخلیه چشم، تفاوتی وجود ندارد و به نظر می رسد تحرک و عوارض بعد از عمل ارتباطی با نوع ایمپلنت ندارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
178
لینک کوتاه:
magiran.com/p1071695 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!