مقایسه اثر درمانی کلومی پرامین و سیتالوپرام در درمان انزال زودرس در افراد تحت درمان با متادون

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
انزال زودرس یکی از مشکلات شایع در کلیه جوامع و شایع ترین اختلال جنسی است، حدود 40-35 درصد مردان به ویژه در سن زیر 40 سال به آن مبتلا می باشند. هدف این مطالعه، مقایسه اثر درمانی کلومی پرامین و سیتالوپرام در درمان انزال زودرس در افرادی که اعتیاد را ترک کرده اند، می باشد.
مواد و روش ها
این مطالعه بر روی 60 نفر از افرادی که از انزال زودرس متعاقب ترک اعتیاد رنج می بردند به روش نمونه گیری تصادفی، صورت گرفت. به منظور مقایسه اثر درمانی کلومی پرامین وسیتالوپرام نمونه مورد نظر به دو گروه 30 نفره (تحت درمان با کلومی پرامین و سیتالوپرام)، تحت نظر و در طی 4 هفته با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ها
بررسی اثرات کلومی پرامین و سیتالوپرام، نشان داد که در پایان هفته چهارم، 16 نفر (3/53 درصد) از کلومی پرامین و 17نفر (6/56 درصد) از سیتالوپرام رضایت نسبی و مطلق داشتند که رشد 77 درصدی در کلومی پرامین و 54 درصدی در مورد سیتالوپرام را نسبت به هفته اول نشان دادند. ضمنا میزان تمایل به ادامه درمان در هر دو دارو در پایان حدود 48 درصد بود.
نتیجه گیری
طبق نتایج به دست آمده، به نظر می رسد که هیچ کدام از داروها بر دیگری برتری نداشتند. اما نکته قابل توجه، افزایش رضایت از دو دارو در پروسه 4 هفته ای و همچنین رشد عدم رضایت مطلق می باشد. افزایش زمان به 4 هفته به بیماران جهت تصمیم گیری مشخص تر نسبت به هفته اول کمک شایانی نمود. در پایان میزان رضایت از دارو در سیتالوپرام در هفته چهارم بیشتر بود، اما نسبت به هفته اول رشد کمتری نسبت به کلومی پرامین داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
55
لینک کوتاه:
magiran.com/p1093041 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!