بررسی مشکلات دندانپزشکان عمومی شهر اصفهان-ایران در زمینه کاربرد مواد ترمیمی کامپوزیت خلفی در سال 1388

پیام:
چکیده:
مقدمه
ترمیم های کامپوزیت خلفی یکی از پرطرفدارترین درمان های دندانپزشکی در بین بیماران است. هدف از این مطالعه، تعیین مشکلات دندانپزشکان عمومی شهر اصفهان، حین و پس از انجام ترمیم های کامپوزیت خلفی بود.
مواد و روش ها
در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، از پرسشنامه هایی استفاده شد که شامل سوالاتی در مورد مشکلات حین و پس از انجام ترمیم های کامپوزیت خلفی در بین دندانپزشکان عمومی شهر اصفهان در سال 1388 بود. اطلاعات به دست آمده توسط آزمون Chi-square بررسی شد. (05/0=α)
یافته ها
بیشترین مشکل دندانپزشکان در این مطالعه حین انجام ترمیم، بر قراری تماس های مناسب پروگزیمالی و پس از انجام ترمیم های کامپوزیت خلفی، حساسیت دندان هنگام جویدن، که با تصحیح اکلوژن رفع نشود، بود. از طرفی ملاحظات دندانپزشکان حین انجام ترمیم، فشار دادن نوار ماتکریس به سمت دندان مجاور در هنگام پلیمریزاسیون، قرار دادن لایه به لایه کامپوزیت، رعایت دستورالعمل کارخانه سازنده در استفاده از عوامل باندینگ و پالیشینگ مرطوب ترمیم بود. اغلب دندانپزشکان (8/55%) از باندینگ عاجی دو مرحله ای توتال اچ استفاده می کردند و ملاک بیشتر آنها (5/42%) در انتخاب کامپوزیت، امکان برقراری ایزولیشن و انجام صحیح ترمیم بود.
نتیجه گیری
آموزش صحیح دندانپزشکان و افزایش آگاهی آنها نسبت به اینگونه ترمیم ها، نه تنها باعث کاهش مشکلات حین ترمیم برای آنها می گردد، بلکه باعث کاهش مشکلات پس از ترمیم نیز می گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1109659 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!