طراحی و ساخت یک سیستم تعلیق مکشی سوکت جدید برای پروتز زیبایی سیلیکونی انگشت

پیام:
چکیده:
مقدمه
آمپوتاسیون های انگشت یا بخشی از انگشت،رایج ترین شکل قطع عضو می باشد. قطع انگشتان نه تنها مسایل روان شناختی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه می تواند روی مسایل اقتصادی فرد و خانواده اش نیز تاثیر منفی گذارد. و استفاده از پروتز نیز روی مسایل اجتماعی، روان شناختی و اقتصادی فرد و خانواده اش تاثیرگذاراست. زیبایی ظاهری و تعلیق مطمئن دو عامل مهم در عملکرد و استفاده از پروتز انگشت می باشند. هدف از این مطالعه، طراحی و اصلاح یک سیستم ساکشن سوکت جدید برای پروتزهای زیبایی سیلیکونی انگشت بود.
مواد و روش ها
در مطالعه حاضر پروتز زیبایی سیلیکونی شیاردار انگشت و پروتز زیبایی سیلیکونی معمولی انگشت برای 30 نفر آمپوته (7 زن و 23 مرد، میانگین سنی 4/29 سال) انگشت طراحی و ساخته شد و قدرت تعلیق در هر دو نوع سیستم تعلیق با استفاده از نیروسنج با دقت 01/0نیوتن اندازه گیری شد.
یافته ها
حداکثر نیروی تعلیق ساکشن سوکت در پروتز جدید و پروتز معمولی به ترتیب 27/1 و 8/0 نیوتن می باشد (001/0 > P) که بیانگر عملکرد بهتر سیستم جدید نسبت به سیستم قبلی می باشد و می توان این برتری را ناشی از ایجاد حلقه هایی در سطح داخلی سوکت سیلیکونی دانست.
نتیجه گیری
طراحی و ساخت پروتز سیلیکونی انگشت با روش جدید می تواند علاوه بر ایجاد تعلیق مطمئن تر نسبت به سیستم قبلی، مانع از صرف هزینه مجدد برای ساخت پروتز پس از چند ماه استفاده از پروتز گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1024
لینک کوتاه:
magiran.com/p1110914 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!