نگرش مدیران پرستاری به تفویض اختیار در بیمارستان ها و درمانگاه های تامین اجتماعی کرج (1389)

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
تفویض اختیار از مطرح ترین مهارت های مورد نیاز مدیران است که به واگذاری اختیارات لازم به زیردستان برای انجام وظایف و ایجاد احساس مسوولیت در ایشان در قبال انجام وظایف اطلاق می شود. تحقیق حاضر با هدف تعیین نگرش مدیران پرستاری به تفویض اختیار در بیمارستان ها و درمانگاه های تامین اجتماعی کرج انجام شد.
روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی- مقطعی که در سال 1389 انجام شد، 54 مدیر پرستاری، به روش نمونه گیری آسان از سه بیمارستان و چهار کلینیک سازمان تامین اجتماعی کرج انتخاب و وارد مطالعه شدند. داده ها به روش خودگزارشی جمع آوری شد. ابزار های مورد استفاده شامل فرم مشخصات فردی و پرسشنامه نگرش به تفویض اختیار بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (ویرایش 14) و آزمون تی، آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون در سطح معنی داری 05/0 P< تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها
نگرش 1/74% از مدیران پرستاری نسبت به تفویض اختیار بی تفاوت بود. تفاوت آماری معنی داری بین نمره نگرش به تفویض اختیار با توجه به آشنایی با تفویض اختیار در دروس مدیریت دوران تحصیل (031/0= P) و شرکت در برنامه های آموزش مداوم در رابطه مدیریت (005/0= P) وجود داشت.
نتیجه گیری
نگرش بیشتر مدیران پرستاری نسبت به تفویض اختیار بی تفاوت بود و سطح آگاهی مدیران پرستاری از مهارت های رهبری و اصول مدیریت از جمله تفویض اختیار با نوع نگرش مدیران پرستاری به تفویض اختیار ارتباط داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
273
لینک کوتاه:
magiran.com/p1112343 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!