تاثیر ورزش در درمان اسکولیوز با علت ناشناخته: یک مطالعه مروری

پیام:
چکیده:
مقدمه
اسکولیوز با علت ناشناخته یک ناهنجاری سه بعدی در ستون فقرات است که بیشتر در دختران نوجوان روی می دهد. اگر که اسکولیوز بدون درمان رها شود، می تواند پیشرفت کند و منجر به ایجاد درد کمر، نقص در ظرفیت حیاتی و اختلالات روانی- اجتماعی گردد. این چنین به نظر می رسد که درمان های ورزش بنیان می توانند در درمان اسکولیوز موثر واقع شوند، بنابراین هدف اولیه در مطالعه مروری حاضر، ارزیابی تاثیرگذاری ورزش های خاص اسکولیوز در درمان اسکولیوز با علت ناشناخته (Idiopathic) بود.
مواد و روش ها
جستجوی انجام شده در پایگاه های اطلاعاتی بین المللی Ebsco (Medline از طریق PubMed)، ISI Web of Knowledge صورت گرفت. در این جستجو از اصطلاحاتی مانند: اسکولیوز همراه با مرور، اسکولیوز همراه با تمرین ورزشی (Exercise)، اسکولیوز همراه با ورزش (Sport) و اسکولیوز همراه با توان بخشی استفاده گردید. معیارهای ورود به مطالعه حاضر شامل موارد زیر می باشد: 1) بیماران فقط با فرایند استفاده از ورزش های فیزیکی درمان شده باشند. 2) طراحی مطالعه در قالب بازبینی سیستماتیک باشد.
یافته ها
سرانجام پنج مقاله بر طبق معیارهای ورود بررسی گردید. از پنج مقاله باقی مانده سه مورد به دلیل کمبود کارآزمایی تصادفی شاهددار با کیفیت بالا در این زمینه، استفاده از ورزش را در درمان اسکولیوز با علت ناشناخته مورد حمایت قرار نداد، ولی دو بازبینی سیستماتیک در سال های 2008 و 2011 موثر بودن ورزش را در کاهش نرخ پیشرفت و بهبود زاویه انحراف به اثبات رسانید.
نتیجه گیری
نتایج نویدبخش حاصل از مطالعات ذکر شده یک بنیان را برای این فرضیه که «ورزش فیزیکی در درمان اسکولیوز با علت ناشناخته تاثیرگذار است» فراهم می آورند. فرضیه ای که هر چند باید به وسیله یک کارآزمایی تصادفی شاهددار با طراحی مناسب، مورد بازبینی قرار گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1371
لینک کوتاه:
magiran.com/p1121300 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!