تاثیر بازی های دبستانی بر رشد مهارت جابه جایی دانش آموزان پسر مبتلا به اختلال بیش فعال/ نقص توجه

پیام:
چکیده:
مقدمه
کودکان بیش فعال/نقص توجه دارای عملکرد حرکتی پایین تر از کودکان عادی هستند بنابراین هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازی های دبستانی بر رشد مهارت های جابه جایی دانش آموزان پسر مبتلا به اختلال بیش فعال/نقص توجه پایه اول تا سوم ابتدایی شهرستان خرم آباد است.
بحث و نتیجه گیری
لذا با توجه به یافته های این پژوهش مبنی بر اینکه بازی های دبستانی منجر به بهبود مهارت های جابه جایی دانش آموزان بیش فعال شده است پیشنهاد می شود این بازی ها در برنامه ی تربیت بدنی مدارس ابتدایی گنجانده شوند.
یافته ها
یافته ها حاکی از آن است که داده ها نرمال بوده و بازی های دبستانی باعث بهبود مهارت های جابه جایی دانش آموزان بیش فعال/نقص توجه گروه آزمایش شده است همچنین گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در مهارت های جابه جایی دارای برتری می باشد.
مواد و روش ها
بدین منظور از بین40 دانش آموز مبتلا به اختلال بیش فعالی تعداد 20 دانش آموز پسر انتخاب شده و براساس سن و نتایج پیش آزمون(سن 64/0=P، جابه جایی85/0=P) که به وسیله ی آزمون رشد حرکتی اولریخ انجام شد به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. سپس گروه آزمایش به مدت 18 جلسه و هر جلسه 45 دقیقه تحت تاثیر بازی های دبستانی قرار گرفت. در پایان مهارت های جابه جایی توسط ابزار اولریخ ارزیابی شد. که برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کلموگراف اسمیرنوف و برای تحلیل داده ها از آزمونT همبسته و برای مقایسه داده ها در پیش آزمون و پس آزمون از آزمون T مستقل استفاده گردید، سطح معناداری در این تحقیق 05/0 P< می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 91
لینک کوتاه:
magiran.com/p1130817 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!