میزان بلوغ و تکوین جنینی تخمک مرحله ژرمینال وزیکول موش به بلاستوسیست پس از انجماد شیشه ای

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
یکی از روش های نگهداری به منظور حفظ قدرت باروری، انجماد شیشه ای است که روشی ساده و فوق سریع است. بهبود میزان حاملگی با استفاده از روش های انجمادی تخمک ها به عنوان یک فاکتور مهم به پیشرفت فناوری باروری آزمایشگاهی کمک می کند. هدف این مطالعه ارزیابی میزان زنده ماندن، بلوغ آزمایشگاهی و تکامل جنینی تخمک مرحله ژرمینال وزیکول به بلاستوسیست پس از انجماد شیشه ای یک مرحله ای و چند مرحله ای بود.
روش بررسی
در این مطالعه تجربی تخمک مرحله ی ژرمینال وزیکول، با و بدون سلول های کومولوس در محلول انجماد شیشه ای که شامل 30 درصد اتیلن گلیکول، 18 درصد فایکول 70 و 3/0 مولار ساکارز به روش یک مرحله ای و چند مرحله ای منجمد شدند. پس از انجماد و قرار دادن در داخل نیتروژن مایع، تخمک ها ذوب شده و دو مرتبه در داخل محیط کشت شستشو داده شدند. میزان زنده ماندن تخمک ها، بلوغ تخمک و رسیدن آن به مرحله متافاز2، لقاح و تکوین جنین به مرحله ی بلاستوسیست بعد از انجماد- ذوب در آزمایشگاه بررسی شدند. داده ها با آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه و تست توکی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها
میزان زنده ماندن، بلوغ تخمک به مرحله متافاز 2، لقاح و میزان تشکیل جنین بلاستوسیست در روش انجماد شیشه ای چند مرحله ای به طور معنی داری نسبت به روش انجماد شیشه ای یک مرحله ای بالاتر بود(05/0 P<).
نتیجه گیری
تخمک های مرحله ی ژرمینال وزیکول منجمد شده با سلول های کومولوس و هم چنین روش انجماد شیشه ای چند مرحله ای اثر مثبتی بر میزان بلوغ و میزان تکوین جنین به مرحله بلاستوسیست نسبت به تخمک مرحله ی ژرمینال وزیکول بدون سلول های کومولوس و روش انجماد شیشه ای یک مرحله ای دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
590 تا 602
لینک کوتاه:
magiran.com/p1206530 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!