هورمون های آنتی موارین و آندروژن در ژن های با سندروم تخمدان پلی کیستیک تحت درمان با IVF/ICSI

پیام:
چکیده:
مقدمه
علیرغم شیوع سندروم تخمدان پلی کیستسک (PCOS) هنوز یک تشخیص مشکل در اندوکرینولوژی، ژینوکولوژی و طب تولیدمثل است. جهت حل این مسئله کنفرانس روتردام پیشنهاد اضافه کردن تعداد فولیکول های یافت شده در سونوگرافی را به عنوان یک معیار جدید تشخیص داد که علاوه بر هیپراندروژنیزم و کاهش تخمک گذاری است. متاسفانه این موضوع نتوانست مقبولیت جهانی کسب کند.
هدف
هدف از انجام مطالعه بررسی نقش احتمالی تغییرات اندروژن ها و هورمون آنتی مولرین در بین زنان مبتلا به PCOS در ارتباط با BMI و نتایج بعد از IVF بود.
مواد و روش ها
در این مطالعه اولیه گذشته نگر 195 زن با PCOS شرکت کردند که بر اساس BMI به گروه های چاق با (kg/m2 27>BMI (91 نفر و وزن بیش از حد با kg/m2 27≤BMI (104 نفر) تقسیم شدند. میزان سرمی اندروژن ها (DHEAS، تستوسترون و A4) و هورمون آنتی مولرین (AMH) با پروفیل اندوکرین ونتایج سیکل ها اندازه گیری و مقایسه شد.
نتایج
AMH، A4، FSH و TSH به طور معنی دار در زنان چاق بیشتر از زنان با وزن بیش از حد بود (0/001>p). بر عکس نسبت LH:FSH، E2، PRL و DAHES به طور معنی دار در زنان چاق کمتر از زنان با وزن بیش از حد بود (0/0001>p). میزان اووسیت های به دست آمده، بالغ و بارور شده به طور معنی داری در زنان چاق بیشتر از زنان با وزن بیش از حد بود. در بین زنان چاق حامله AMH و A4 به طور معنی دار افزایش داشت و DAHES به طور معنی داری در مقایسه با زنان با وزن بیش ازحد کاهش یافته بود.
نتیجه گیری
زنان چاق با PCOS در مقایسه با زنان که در گروه با وزن بیش از حد قرار داشتند شانس بیشتری برای حاملگی داشتند. به علاوه اندروژن ها و میزان AMH پیشنهاد می شود که در IVF در زنان چاق و با وزن بیش از حد در نظر گرفته شود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
883 تا 890
لینک کوتاه:
magiran.com/p1209968 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!