تاثیر سوپرمینت (اسانس نعنا) بر میزان رضایتمندی بیمار و تیم کولونوسکوپی در حین کولونوسکوپی اطفال

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
کولونوسکوپی روشی تهاجمی است که برای بیمار به ویژه کودکان ناراحت کننده و دردناک است. هدف از تحقیق حاضر بررسی میزان تاثیر تجویز قطره خوراکی سوپرمینت (اسانس نعناع) بر رضایتمندی بیمار و تیم کولونوسکوپی در حین عمل کولونوسکوپی اطفال می باشد.
مواد و روش کار
این کارآزمایی بالینی بر روی 101 کودک 14-7 سال کاندید کولونوسکوپی در بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران که بطور تصادفی به دو گروه مورد (51 نفر) و شاهد (50 نفر) تقسیم شدند، انجام گرفت. به گروه شاهد پلاسبو و به گروه مورد20 قطره خوراکی سوپرمینت 30 دقیقه قبل از کولونوسکوپی خوراندهشد. پسازعمل کولونوسکوپی با استفاده از پرسشنامه استاندارد، میزان رضایتمندی بیمار و تیم کولونوسکوپی بررسی شد. داده ها توسط نرم افزار 11.5SPSS و آزمون های توصیفی و تحلیلی(تی مستقل-همبستگی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
در گروه شاهد 2% اطفال و در گروه مورد 9/54% اطفال با درجه عالی رضایت داشته اند. به علاوه در گروه مورد درجه رضایت تیم کولونوسکوپی 7/64% بوده که به طور معنی داری با گروه شاهد که 2% بوده تفاوت داشته است(05/0P<). میانگین میزان درد در گروه شاهد 85/1±60/5 و در گروه مورد 70/1±20/4 بود که این تفاوت معنی دار می باشد(05/0P<).
نتیجه گیری
قطره سوپرمینت بر کاهش درد در حین عمل کولونسکوپی کودکان تاثیر مثبت داشت. لذا تجویز اسانس نعناع به کودکان حین عمل کولونوسکوپی باعث افزایش رضایتمندی بیمار و تیم کولونوسکوپی می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
613
لینک کوتاه:
magiran.com/p1211212 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!