اثرویروس T سلول لنفوتروپیک انسانی نوع 1 (HTLV-1) در زنان نابارور دارای سرم مثبت برروی نتیجه تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI)

پیام:
چکیده:
مقدمه
ویروس سلول T لنفوتروپیک انسانی نوع اول (HTLV-1) بیش از 20 میلیون نفر در سراسر جهان را آلوده کرده است. مشهد مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران برایHTLV-1 با شیوع 3% از کل جمعیت اندمیک محسوب می شود.
هدف
ما نتایج ICSI را دربرنامه مان برای HTLV-1 در زوجین سرودیسکوردنت با زنان آلوده درمقایسه با گروه کنترل مورد بررسی قرار داده شد.
مواد و روش ها
این مطالعه مقطعی برروی زوجینی که در بین سال های 2007 تا 2011 به مرکز ناباروری نوین مشهد مراجعه نموده بودند انجام شد. ما 32 زن آلوده به ویروس HTLV-1 در سیکل ICSI را در مقایسه با 62 نفر به عنوان گروه کنترل که ازنظر سنی هم با یکدیگر مشابه بودند مورد آزمایش قرار دادیم. مقایسه نتایج ICSI در خصوص میزان باروری، پارامترهای کیفیت جنینی، میزان القاء، میزان حاملگی کلینیکی و میزان سقط انجام شد.
نتایج
میزان باروری، میزان القاء یا لانه گزینی و میزان حاملگی در بین دو گروه با یکدیگر از نظر آماری اختلاف معناداری نداشتند. هیچ اختلاف معناداری در خصوص تعداد جنین، روز انتقال آن ها، جنین های فریز شده، حاملگی چندقلویی و میزان سقط در بین دو گروه وجود نداشت.
نتیجه گیری
یافته های ما نشان دادند که کیفیت جنین و نتایج ICSI تحت تاثیر عفونت با ویروس HTLV-1 در زوجین سرودیسکوردنت نیستند. عمده یافته های ما در این مطالعه درنتایج ICSI در بیماران آلوده به HTLV-1 و سرونگاتیو کنترل مشابه هستند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
15 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p1237055 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!