بررسی میزان کارایی شیوه های تبلیغاتی «بانک سامان» در جذب مشتری

پیام:
چکیده:
بقا و حیات بانک ها و موسسات اقتصادی وابسته به وجود مشتریانی است که مایل به خرید خدمات آنها هستند. بانکها به عنوان موسسات اقتصادی همواره به دنبال حفظ مشتریان فعلی خود و جذب مشتریان جدید می باشند و در این راه، تبلیغات و اطلاع رسانی یکی از مهمترین ابزار جدب مشتریان و در نتیجه موفقیت و رشد بانک ها محسوب می شوند. لذا رضایت مشتریان از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی، کلید رشد و موفقیت یک بانک در بلندمدت خواهد بود از اینرو به دلیل اهمیت شاخص رضایت در جذب مشتری، شاخص رضایت مشتریان از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی مورد بررسی قرار گرفته است.
برای مطالعه این رابطه بانک سامان به عنوان مطالعه موردی در نظر گرفته شده است و جمعیت آماری مورد بررسی نبز از بین مشتریان این بانک انتخاب شده است. در این مقاله ابتدا مفاهیم مرتبط با رضایت مشتری و تبلیغات تلویزیونی مرور می شود. سپس با انجام یک تحقیق میدانی و کمک گرفتن از نتایج آن ارتباط بین مولفه های مختلف تبلیغات تلویزیونی با میزان رضایت مشتریان بانک از آن تبلیغات مورد بررسی قرار می گیرد.
نتایج حاصله نشان می دهد که مشتریان این بانک از عواملی چون باورپذیری، تعداد دفعات پخش، ساعات پخش، محتوا، مطابقت با خدمات، جذابیت ظاهری، قابلیت درک و مدت زمان پخش تبلیغات تلویزیونی بانک سامان رضایت دارند و در مقابل از عواملی چون میزان اطلاع رسانی، دوست داشتنی بودن و قابلیت توصیه به دیگران رضایت ندارند. همچنین تفاوت معنی داری بین رضایت مشتریان مرد و زن از تبلیغات این بانک وجود ندارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
11
لینک کوتاه:
magiran.com/p1263902 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!