بررسی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به پایگاه های مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی زاهدان

چکیده:
مقدمه
فوریتهای پزشکی، یکی از مهم ترین جنبه های درمان بوده و با اقدامات سریع و صحیح، در نجات جان بیماران ارزش فراوان و غیر قابل انکار دارد و باتوجه به این، رضایت مراجعین به اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان یکی از شاخص های مهم و ضروری است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی میزان رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات از پایگاه های مختلف تابعه مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان در تعطیلات نوروز سال 1392 بوده است. روش پژوهش: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 350 نفر از شهروندان زاهدانی و مسافرین نوروزی مراجعه کننده به پایگاه های مختلف مستقر در محور های مواصلاتی جنوب استان سیستان و بلوچستان و افراد درخواست کننده خدمات درمانی به وسیله تلفن 115 انجام می گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه تهیه شده توسط تیم تحقیق مشتمل بر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و سوالات مربوط به رضایت از خدمات ارایه شده به تفکیک سرپایی و فوریتی جمع آوری شدند و با استفاده از نرم افزار spss 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها
میانگین نمره رضایتمندی به تفکیک جنس، محل پایگاه وتحصیلات مراجعین اختلاف معناداری داشت (000/0 p=) میانگین نمره رضایتمندی پایگاه های میدان دکتر حسابی و بلوار شهید مطهری(6/4±41) نسبت به بقیه بیشتر بود. فراوانی میزان رضایت کلی از نحوه ارایه خدمات280 (80 درصد) مورد بود. بیشترین میزان رضایتمندی به ترتیب ازآراستگی و پوشش کارکنان286(71/81 درصد) مورد و نحوه برخورد تکنسین با بیمار و همراهیان 281 (29/80 درصد) کمترین میزان رضایت از نظافت و بهداشت داخل آمبولانس و وسایل(29/76 درصد) می باشد.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج مطالعه حاضر لزوم توجه بیشتر به برنامه ریزی اصولی برای آموزش ضمن خدمت پرسنل، آشنا سازی پرسنل باتجهیزات جدید، استفاده مناسب از فضای داخل آمبولانس برای چینش تجهیزات وسایل توصیه می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
60 تا 67
لینک کوتاه:
magiran.com/p1270281 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!