مسائل و مشکلات نگهداری در شرکتهای آبفا و روش ساماندهی آن

نویسنده:
چکیده:
با توجه به این که وضعیت نگهداری تاسیسات در شرکت های آب و فاضلاب بسیار نامطلوب است، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برنامه تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه را برای رفع این شکل به شرکت های آب و فاضلاب ابلاغ کرده است. ولی به دلایل زیر استقرار این سامانه قبل از انجام اقدامات پیشنهادی اینجانب، بسیار مشکل بوده و قادر به رفع مشکلات موجود نخواهد بود.
نکته اول این که برنامه تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه از جمله برنامه های مدیریتی شرکت های پیشرفته خارجی است که در آن شرکت ها اقدامات پیشنهادی اینجانب به نوعی در فرهنگ مردم آن دیار وجود داشته و یا قبلا در سطح قابل قبولی پیاده سازی شده است و این سامانه فقط برای کاهش خرابی های ناخواسته تا سطح قابل قبول و اقتصادی پیاده شده است.
نکته دوم این که پیاده سازی این سامانه نیاز به استقرار استاندارد مناسب برای مستندسازی کامل فرایند بهره برداری و تغییر در سامانه مالی شرکت های آب و فاضلاب برای اخذ گزارشهای مورد نیاز است که رفع این نقصیه خود نیاز به اقدامات زیادی خواهد بود. با توجه به موارد فوق، این کارشناس با تجربه چندین سال فعالیت در این زمینه، طی بازدیدهایی که از تاسیسات داشتم اشکالات و نواقصات زیادی از نحوه نگهداری تاسیسات شرکت های آب و فاضلاب ملاحظه نموده ام که در این مقاله با ذکر برخی از آنها، با استفاده از روش الگوسازی فرایند نگهداری در نظام ارتش، راه کارهای جالبی را برای حل این مشکلات ارائه نموده ام که امیدوارم مفید حال واقع گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
192
لینک کوتاه:
magiran.com/p1282776 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!