مروری بر ایمونوتوکسین ها و یافته های اخیر

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
توکسین ها به عنوان ابزاری مفید در بیولوژی پایه و پزشکی می باشند. بدین صورت که ایمونوتوکسین ها پروتئین هایی محتوی توکسین و آنتی بادی منوکلونال یا فاکتور رشد هستند که به طور اختصاصی به سلول های هدف متصل می گردند. این روش در درمان انواع سرطان استفاده می شود. از توکسین های مورد استفاده در ایمونوتوکسین ها می توان توکسین دیفتریا، اگزوتوکسین A سودوموناس و شیگا توکسین را نام برد. هدف از این مطالعه افزایش دانش ما در مورد توکسین ها (توکسین دیفتریا و اگزوتوکسین A سودوموناس) و برهم کنش های آن ها با سلول ها به منظور درمان بیماری ها و شناسایی مسیرهای انتقال درون سلولی می باشد.
روش بررسی
مقالات مرتبط با موضوع مورد مطالعه در کتب و پایگاه های اینترنتی نظیر PubMed و Sciencedirect جستجو شدند و اطلاعات پایه و ضروری گزارش گردید.
یافته ها
در مطالعات In vitro اثبات شده که ایمونوتوکسین ها می توانند بدون آسیب رساندن به سلول های طبیعی، سلول های توموری را از بین ببرند. ایمونوتوکسین های ویژه ی آنتی ژن های تومور در انواع سرطان ها مانند ملانوما، کارسینومای کولورکتال، کارسینومای متاستاز سینه، لنفوم و لوسمی های مختلف در مراحل I و II آزمایشات بالینی قرار دارند. هم چنین، در ارتباط با تولید تعدادی از ایمونوتوکسین ها جهت درمان سرطان، چندین مشکل نظیر ایمونوژنیسیته، سمیت، سختی در تولید، محدودیت نیمه عمر و مقاومت وجود دارد.
نتیجه گیری
ایمونوتوکسین ها، گروهی از درمان های بیولوژیک می باشند که در آینده می توانند یک درمان بسیار موثر و اختصاصی را نسبت به سرطان ها ایجاد نمایند.
زبان:
فارسی
صفحات:
53 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1283860 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!