طراحی مهارکننده های جدید پپتیدی با گروه های عاملی بر پایه بنزن برای پروتئاز ویروس HTLV-1 با روش های محاسباتی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
ویروس htlv-1 جز خانواده رتروویروس ها می باشد، این ویروس در انسان باعث ایجاد بیماری هایی نظیر لوسمی T-Cell بزرگسالان (ATL)، HAM/TSP و... می گردد. یکی از پروتئین های مهم در این ویروس پروتئاز است که برای بلوغ ویروس نیز ضروری می باشد. مهارکننده هایی که تاکنون برای پروتئاز ساخته شده اند، فعالیت مناسبی را از خود نشان نداده اند. در این مطالعه سری جدیدی از مهار کننده ها ایجاد و با استفاده از ابزارهای محاسباتی نحوه اتصال آن ها به پروتئین پروتئاز سنجیده شد.
مواد و روش ها
ترکیبات بر اساس مشابهت با پپتید اصلی و بر پایه پپتیدوممتیک ایجاد گردیدند. ترکیبات بوسیله نرم افزار هایپرکم بوجود آمدند و عمل بهینه سازی بر روی لیگاندهای طراحی شده و لیگاندهای همراه با پروتئین که دارای ساختار کریستال بودند، بعد از جدا کردن آن ها انجام گردید. ADME و ویژگی سمیت ترکیبات با استفاده از برنامه های تحت وب http://www.molinspiration.com و http://lazar-services.in-silico.ch تعیین و عمل داکینگ بر روی آن ها انجام گردید.
یافته ها
بررسی های ADME ترکیبات طراحی شده نتایج مناسبی را ارائه دادند. بررسی ها حاکی از سمیت نسبتا مناسبی برای لیگاندهای طراحی شده بودند.
نتیجه گیری
نتایج بدست آمده از داکینگ نیز نشانگر اختصاصی بودن لیگاندهای طراحی شده در مهر پروتئاز بودند. در نهایت این که نتایج نشان دادند مهارکننده های طراحی شده می توانند به عنوان ترکیبات مشابه، داروی موثری برای مهار این پروتئین بوده ودر مقابله با این ویروس بکار روند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
637
لینک کوتاه:
magiran.com/p1311260 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!