ارزیابی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های امنیتی برون سپاری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

چکیده:
روند رو به رشد برون سپاری در سازمان ها و صنایع دفاعی در سال های اخیر تهدید ویژه و جدیدی را برای صنایع دفاعی بوجود آورده است، و آن تهدید چیزی نیست جز به خطر افتادن اطلاعات حساس صنایع دفاعی. لذا از یک سو نیاز به برون سپاری ملموس و قابل درک امری اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر، از دست رفتن اطلاعات حساس و حیاتی تهدیدی قابل تامل است. لذا ضرورت دارد مجموعه های صنعت دفاعی با آمادگی و ایجاد سازو کارهای لازم با لحاظ نمودن الزامات حفاظتی و امنیتی ضمن بهره گیری از فرصت های برون سپاری نسبت به کاهش آسیب پذیری ها و تهدیدها مترتب بر آن اقدام لازم را بعمل آورند.
در این مقاله هدف اصلی ارزیابی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های امنیتی برون سپاری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده و سعی شده است با شناخت و در نظر داشتن واقعیات موجود، چالش ها، فرصت ها و تهدیدها برون سپاری راهکارهای بهینه را ارائه گردد.
روش تحقیق این مقاله از نوع توصیفی – تحلیلی بوده و نظرات تعداد 50 نفر نخبه و صاحب نظر امنیتی جامعه مورد مطالعه اخذ و مورد ارزیابی و اولویت بندی قرار گرفته که بر اساس نتایج آماری، می توان اذعان داشت در ارزیابی و اولویت بندی عوامل فرصت های و چالش های امنیتی برون سپاری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عامل استفاده از تخصص به عنوان با اهمیت ترین عامل و عامل ایجاد اشراف اطلاعاتی بعنوان کم اهمیت ترین عامل از میان عوامل فرصت ها و همچنین عامل تسهیل نفوذ عوامل سرویس ها بعنوان با اهمیت ترین عامل در بین عوامل شناسایی شده و عامل امتناع از پذیرش قیود حفاظتی بعنوان کم اهمیت ترین عامل از میان عامل های چالش ها انتخاب گردیدند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1329629 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!