دوفضایی شدن جهان بازی ها و اولویت های ارزشی کاربران
نویسنده:
چکیده:
دوفضایی شدن زیست جهان معاصر بر ضرورت بازمهندسی تغییرات نوظهوری که در ترکیب و سرشت حیات اجتماعی ایجاد شده است، اذعان دارد، تغییراتی که برآیند منطقی”دوظرفیتی شدن جهان دوفضایی شده“است. در این میان، در پرتوی چنین”توسعه واقعی مجازی“است که می توان از”بازی های رایانه ای“در کنار”بازی های سنتی“نام برد و از توسعه قلمروی مطالعات صنعت بازی ها در دو فضای واقعی و مجازی سخن به میان آورد. باید توجه داشت که گسترش قلمروی مطالعات بازی ها بر اساس دوظرفیتی شدن صنعت بازی ها، تنها محدود به ظهور بازی های رایانه ای جدید و یا تغییر و بازآرایی و گسترش بازی های سنتی در فضایی جدید نیست و باید دیگر ظرفیت های فضای مجازی را که می توانند زمینه مطالعاتی در نظر گرفته شوند، مورد توجه قرار داد و از ظرفیت های آنها در حوزه های تحقیقاتی استفاده کرد. در این مقاله با توجه به مسئله مورد بررسی که”اولویت سنجی ارزشی کاربران وب گاه های اجتماعی و کاربرمحور در ارتباط با بازی های رایانه ای“است، از میان سازه های فضای مجازی، فضای وب گاه ها مورد توجه قرار دارد. براین اساس، در این مقاله استخراج، دسته بندی و تحلیل اطلاعات از داده های مرتبط با نیازهای کاربران از وب گاه های اجتماعی و کاربرمحور بر اساس وب گاه های اجتماعی در ارتباط با بازی های رایانه ای در دو مرحله صورت می گیرد:الف. شناسایی وب گاه های اجتماعی و کاربرمحور در ارتباط با بازی های رایانه ای؛ و ب. فراتحلیل کیفی وب گاه های بازی های رایانه ای.
روش شناسی مورد استفاده برای مطالعه موضوع مورد مطالعه، روش فراتحلیل کیفی است که در آن نظر کاربران انجمن های اینترنتی مقوله بندی شده و سپس تحلیل می شود. یافته های این مطالعه نشان می دهد که اولویت ها و انتظارات بازیکنان از بازی های رایانه ای در سطح ارزشی، ظرفیتی و محتوایی قابل تقسیم است و بر اساس پیشرفت فناوری وب، روند بازی های رایانه ای در آینده به سمت یکپارچگی دنیای بازی ها با زندگی واقعی و همه جا حاضربودن و همه جا ممکن بودن بازی ها در حرکت است.
روش شناسی مورد استفاده برای مطالعه موضوع مورد مطالعه، روش فراتحلیل کیفی است که در آن نظر کاربران انجمن های اینترنتی مقوله بندی شده و سپس تحلیل می شود. یافته های این مطالعه نشان می دهد که اولویت ها و انتظارات بازیکنان از بازی های رایانه ای در سطح ارزشی، ظرفیتی و محتوایی قابل تقسیم است و بر اساس پیشرفت فناوری وب، روند بازی های رایانه ای در آینده به سمت یکپارچگی دنیای بازی ها با زندگی واقعی و همه جا حاضربودن و همه جا ممکن بودن بازی ها در حرکت است.
کلیدواژگان:
زبان:
فارسی
در صفحه:
5
لینک کوتاه:
magiran.com/p1337279
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یکساله به مبلغ 1,390,000ريال میتوانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.
In order to view content subscription is required
Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!