بررسی میزان کارایی پلی آلومینیوم کلراید در حذف TSS، COD رنگ و کدورت شیرابه محل دفن پسماندهای شهر قزوین در سال 1390

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
دفن پسماندها در محل های دفن شهری مرسوم ترین روش دفع نهایی در اغلب کشورهای مختلف دنیاست. شیرابه محل دفن بسیار آلوده بوده و می تواند خطراتی جبران ناپذیری به محیط زیست به خصوص آب زیر زمینی وارد نماید. امروزه استفاده از منعقد کننده ها در تصفیه آب و فاضلاب بسیار رایج شده و استفاده از این مواد رو به افزایش می باشد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین کارایی پلی آلومینیوم کلراید درحذفCOD، TSS، رنگ وکدورت تصفیه شیرابه محل دفن پسماندهای شهر قزوین می باشد.
مواد و روش کار
در این مطالعه شیرابه از محل دفن زباله های شهر قزوین برداشت شد. نمونه ها در طی شش ماه از محل برداشت شده و تواتر نمونه برداری هر دو هفته یکبار بود. نمونه پس از حمل به آزمایشگاه در یخچال و در دمای 4 درجه سانتی گراد تا زمان مصرف نگه داری می شد. آزمایشات بر اساس کتاب روش های استاندارد برای آزمایش های آب و فاضلاب انجام شد.
یافته ها
نتایج آزمایش انعقاد و لخته سازی نشان داد کهpH بهینه برای PAC برابر 5/7 بود. همچنین مقدار بهینه PAC برابر با gr/L 5/2 بود. راندمان PAC در حذف COD،TSS، کدورت و رنگ در شرایط بهینه برابر با 48/5%، 82/5%، 73/5% و 5/7070/5% بود.
نتیجه گیری
با توجه به میزان تولید شیرابه در محل دفن شهر قزوین و کارایی پلی آلومینیوم کلراید در حذف این آلاینده ها و از طرفی عدم نیاز به تکنولوژی پیشرفته و ارزانی قیمت، این روش یک روش بسیار مناسب برای تصفیه شیرابه تولیدی در محل دفن شهر قزوین می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
581 تا 589
لینک کوتاه:
magiran.com/p1347177 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!