الگوی تحول در مراکز آموزشی و تربیتی نیروهای مسلح

پیام:
چکیده:
یکی از ضرورت ها و لازمه های رشد و توسعه ی سازمان ها؛ به ویژه سازمان های نظامی و انتظامی، برخورداری از سرمایه ی انسانی تربیت شده، تکامل یافته و توانمند و متخصص می باشد. از طرفی، حساس ترین و ظریف ترین بخش رشد و تعالی سرمایه ی انسانی، «تعلیم و تربیت» می باشد.
«مراکز آموزشی» که مسئولیت اصلی تربیت و آموزش سرمایه ی انسانی (سربازان، درجه داران و افسران) را برعهده دارند؛ براساس نیازها و شرایط گذشته شکل گرفته و می بایست مبتنی بر تغییر و تحول در نیازهای سازمانی و شرایط محیطی(داخلی و بیرونی) بهینه و متحول شوند.
این مقاله با روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از مطالعات نظری و بهره مندی حداکثری از نظرات و دیدگاه های خبرگان و کارشناسان تعلیم و تربیت تدوین شده و الگوی مورد نظر آن، با هدف ارتقاء کارآمدی و اثربخشی مراکز آموزشی در رشد و تعالی همه جانبه ی سرمایه ی انسانی سازمان های نظامی و انتظامی طراحی شده است. این الگو در چهار عرصه ی: ایجادی، طراحی و تدوین، اجرایی و نظارتی و در چهار بعد به شرح زیر ارایه گردیده است:1 تحول و تعالی درحوزه ی سرمایه ی انسانی (اساتید و مربیان، فرماندهان و مدیران وکادرتربیتی مراکز) متناسب با شاخص های کارآمدی تعلیم وتربیت؛2 تحول هدفمند محیط و فضای مراکز متناسب با الگوها و نمادهای اسلامی، جهادی و انقلابی و نیازهای تربیتی سازمان؛3 تحول هدفمند رویکردها، روش ها، ضوابط و ساختار مراکز؛4 تحول هدفمند و همه جانبه دوره های تعلیم و تربیت متناسب با سیر آموزش سرمایه انسانی. هرکدام از ابعاد چهار گانه فوق دارای مولفه ی فرعی می باشند که در قالب الگوی نهایی ارایه شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p1437327 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!