رابطه معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان با رفتار مصرف کنندگان

پیام:
چکیده:
زمینه
کسب وکارهای موفق پیوسته به دنبال افزایش رضایت مشتریان و سایر برخورداران خود بوده و راه رسیدن به این هدف را در به اجرا گزاردن معیارهای اخلاقی یافته اند. رعایت اخلاقیات از سوی تولیدکنندگان می تواند عامل مهمی در مهم ترین سرمایه تجارت، یعنی اعتماد مشتریان باشد. این پژوهش در صدد بوده که رعایت ارزش های اخلاقی همچون (مسئولیت اجتماعی، تولید محصول سبز، صداقت، شفافیت و رقابت سالم با رقبا) ازسوی تولیدکنندگان و رابطه آن با رفتار مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار دهد.
روش
با توجه به ماهیت پژوهش، تحقیق حاضر توصیفی از نوع رابطه ای است. جامعه در این تحقیق تمامی مصرف کنندگان محصولات سامسونگ در شهر کرمانشاه بوده که384 نفر از مشتریان محصولات شرکت سامسونگ به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند، نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای انجام گرفته است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. در این تحلیل از ضریب همبستگی اسپیرمن برای پاسخ گویی به سوالات پژوهش، از مدل رگرسیون برای بررسی رابطه میان متغیرها و از آزمون فریدمن برای رتبه بندی مولفه ها (در نرم افزار SPSS) استفاده شد.
یافته ها
نتایج نشان داد که رعایت ارزش های اخلاقی از سوی تولیدکنندگان رابطه مثبت و مستقیم بر روی رفتار مصرف کنندگان دارد و در رتبه بندی مولفه های اخلاقی اصل صداقت بیشترین رابطه را با رفتار مصرف کنندگان دارد.
نتیجه گیری
رعایت ارزش های اخلاقی از سوی شرکت سامسونگ بر روی رفتار مصرف کنندگان تاثیرگذار است به طوری که می تواند مصرف کنندگان را در انتخاب برند سامسونگ ترغیب کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
99
لینک کوتاه:
magiran.com/p1455812 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!