بررسی تطبیقی سیستم انتقال نوزاد در کشور های پیشرفته و در حال توسعه

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
هدف از این مطالعه بررسی تطبیقی سیستم انتقال نوزاد در کشور های پیشرفته و در حال توسعه می باشد.
مواد و روش ها
این مطالعه یک مطالعه کیفی از نوع تطبیقی می باشد، که 12 سیستم انتقال نوزادان را به صورت گذشته نگر در 9 کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، سوئد، اسکاتلند، مجارستان، هند و چین مورد مطالعه قرار داده است. روش کار بدین صورت بود که از طریق جستجو در پایگاه هایاینترنتی سیستم های انتقال نوزاد، وضعیت کشورهای منتخب بر اساس چهار معیار مطالعه تطیقی شامل: اعضای تیم انتقال، نوع انتقال و شیوه هماهنگی، وضعیت این کشورها در زمینه انتقال نوزادان و وضعیت شاخص های سلامت نوزادان مورد مقایسه قرار گرفت.
یافته ها
در این مطالعه پس از بررسی 12 سیستم انتقال نوزادان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مشخص گردید که در بسیاری از این سیستم ها پرستاران آموزش دیده به عنوان اصلی ترین کارکنان تیم انتقال فعالیت می نمودند و سایر پرسنل پزشکی و پیراپزشکی بر اساس شرایط انتقال به تیم انتقال افزوده می شدند. در تمامی سیستم ها سطح بندی مناسب و مدیریت مناسب از مهم ترین عوامل در موفقیت سیستم بود. همچنین استقرار سیستم انتقال نوزادان در کاهش مرگ و میر نوزادان تاثیر بسزایی داشته است.
بحث و نتیجه گیری
اجرای صحیح سیستم انتقال مستلزم طراحی یک شبکه مناسب مدیریت در قالب ستاد هدایت می باشد که این شبکه مجهز به سیستم های مدیریتی و ارتباطی و اطلاعاتی مناسب، در ارتباط با سیستم مدیریت فوریت های پزشکی و اورژانس باشد. از سوی دیگر باید از طریق بهبود مراقبت های دوران بارداری و گسترش برنامه سطح بندی در بین تمامی ارائه کنندگان خدمات بیمارستانی و همچنین تمامی سطوح، اقدام به ارتقای سلامت نوزادان در جامعه نمود. یکی از مواردی که باید در نظر گرفت لزوم بهره گیری از یک سیستم سطح بندی در سیستم انتقال نوزادان می باشد، تا امکانات بر اساس نیاز های هر سطح انتقال تامین گردد تا از اتلاف منابع و امکانات جلوگیری گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1474659 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!