مسئولیت اجتماعی شرکت ها و گزارشگری آن

پیام:
چکیده:
مقدمه
با پیشرفت جوامع و توجه به حقوق بشر، افزون بر مسئولیت متداول شرکت ها یعنی سود دهی، مسئولیت شرکت ها در قبال جامعه و محیط نیز مورد توجه قرار گرفته است. سهامداران دیگر تنها ذی نفعان شرکت نیستند بلکه شهروندان، مشتریان، کارکنان و دولت و حتی نسل های آینده نیز ذی نفعان شرکت محسوب می شوند. هم اکنون شرکت های زیادی در سراسر جهان، به این مسئولیت خود واقف بوده و در جهت ایفای آن تلاش می کنند. گزارشگری مسئولیت های اجتماعی، ابزاری برای ارزیابی مسئولیت اجتماعی شرکت ها است و با استفاده از آن شرکت ها می توانند اقدامات خود را در جهت ارتقای کیفیت زندگی آحاد جامعه به اطلاع کلیه افراد جامعه و نهادهای ذی نفع برسانند.
مروری بر مبانی نظری و پیشینه پژوهش: در این مطالعه سعی شده است با استفاده از نظریه های موجود در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت ها علل، انگیزه ها و منافع گرایش به سوی اجرا و گزارشگری آن بیان شود. هم چنین، برخی از معایب گزارشگری سنتی در زمینه حسابداری مالی مطرح، پیشرفت های حاصل شده در زمینه گزارشگری اجتماعی و محیطی ارائه و سرانجام شیوه های توسعه چارچوب مناسب برای گزارشگری مسئولیت های اجتماعی بیان شود.
نتیجه گیری
بر اساس پژوهش های انجام شده در این حوزه و بررسی برخی الگوها به نظر می رسد باید الزامات و محرک های لازم برای گزارشگری مسئولیت های اجتماعی در جهت عملی کردن این نوع گزارش تدوین و ارائه شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
104
لینک کوتاه:
magiran.com/p1477273 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!