لیزر فمتوسکند تا 10 سال دیگر تبدیل به روش استاندارد برای جراحی آب مروارید نخواهد شد

مترجم:
دکتر دانیال نجدی، دکتر محمدعلی جوادی
چکیده:
به تازگی لیزر فمتوسکند برای جراحی آب مروارید معرفی شده تا تکنیک لیزر اتوماتیک، جایگزین روش فوق العاده موفق و کم خطر جراحی دستی شود. با وجود این که به نظر می رسد (Femtosecond Laser-assisted Cataract Surgery) FLACS می تواند منجر به نتایج جراحی قابل پیش بینی تر و مطمئن تر شود، تمام مقالات نشان می دهند که FLACS هیچ مزیتی بر جراحی آب مروارید استاندارد فیکوامولسیفیکاسیون ((Standard Phacoemulsification، SP ندارد ولی معایب FLACS در مقایسه با SP بیش تر است زیرا FLACS پرهزینه تر و زمان برتر بوده و ممکن است عوارض جراحی را حین دوره آموزشی ابتدایی جراحان افزایش دهد، هم چنین خطر یگانه ای در اثر مراحل اضافه Docking و درمان لیزر ایجاد می کند و دامنه عملکرد آن در مقایسه با SP به علت عواملی مانند مردمک های کوچک و آناتومی اربیت محدود است. اگرچه ممکن است زمانی به اثبات برسد که FLACS برای تعداد کمی از بیماران مانند افراد با اختلال عملکرد سلول های اندوتلیال قرنیه یا ناپایداری زنول ها مفید است، ولی این بیماران گروه هدف این فن آوری نبوده اند و FLACS در دهه های آینده تبدیل به روش استاندارد جراحی آب مروارید نخواهد شد.
* این مقاله ترجمه ای از مقاله “Femtosecond laser will not be a standard method for cataract extraction ten years from now”، نویسنده “Brad H. Feldman” مربوط به مجله Survey of Ophthalmology، سال 2015، دوره 60، صفحات 365-356 می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
85
لینک کوتاه:
magiran.com/p1477337 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!