افزایش پرداخت های بیمه ها برای خدمات تشخیصی MRI و عوامل بالقوه موثر در آن

پیام:
چکیده:
مقدمه
استفاده از خدمات تشخیصی پر هزینه با تکنولوژی سطح بالا در دهه ی گذشته افزایش یافته است تحقیقاتی که انجام شده است دلایل متعددی را با توجه به سیستم بهداشتی وکشوری که آن مطالعات در آن انجام شده است گزارش کرده اند ازجمله مسن شدن جمعیت، پیشرفت در تکنو لوژی های تشخیصی، افزایش تعداد رادیولوژیست هاو غیره می باشد.
روش
این مطالعه یک مطالعه مروری است که با استفاده از بانک های اطلاعاتی ISI و Science Direct، BMC، Clinical Imaging، Journal of Health Economics و دیگر مجلات مرتبط در جستوجوی شناخت عوامل موثر در افزایش استفاده از خدمات تشخیصی MRI در سالهای اخیر با توجه به مطالعات خارجی و داخلی می باشد.
یافته ها
میزان استفاده از خدمات MRI در افزایش یافته است. که این افزایش به دلایل متعددی میباشد. در مطالعه حاضر علل افزایش هزینه های خدمات تشخیصی را در 5 دسته قرار گرفت، شامل: عوامل تکنولوژیکی، عوامل مربوط به پزشکان، عوامل مربوط به بیمار و جامعه، عوامل مربوط به رادیولوژیست ها و عوامل مربوط به کارکرد بازار نظام سلامت. این طبقات هر کدام جزئیات و زیر طبقه های مربوط به خود را دارند که باید متناسب با شرایط هر کشور جهت سیاست گذاری تعریف شوند.
نتیجه گیری
فرهنگ کاربری خدمات تشخیصی باید هم در جوامع پزشکی (پزشکان، رادیولوژیست ها و...)، هم برای سیاست گذاری و هم بیماران و جامعه به خوبی جا بیافتد. سیاست گذاری های غلط در کشور های جهان سوم سهم عمده ای از درآمد آنها را کسر که ناشی از عدم کارشناسی دقیق در خصوص اثربخشی و کارایی این نوع خدمات است. فرهنگ سازی برای جامعه و تاکید بر جنبه های مختلف قانونی، آموزشی و فرهنگی برای پزشکان تدابیر لازم را نیاز دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
217
لینک کوتاه:
magiran.com/p1480691 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!