بررسی ارزش تشخیصی حین عمل جراحی به روش Frozen Section در مقایسه با گزارش پاتولوژی برش های دایمی در توده های پستان و تخمدان

چکیده:
مقدمه
تشخیص حین عمل جراحی به روش Frozen section و تعیین نوع ضایعه، اهمیت به سزایی در تصمیم گیری نوع و وسعت عمل جراحی و کاهش تعداد اعمال جراحی در برخی از توده های پستان و تخمدان دارد. مطالعه ی حاضر با هدف تعیین میزان مطابقت بین تشخیص Frozen section و برش های دایمی در توده های پستان و تخمدان انجام شد.
روش ها
طی یک مطالعه ی مقطعی، 153 نمونه ی Frozen section حین عمل جراحی توده های پستان و تخمدان در بخش پاتولوژی بیمارستان الزهرای (س) اصفهان در سال های 93-1389 تحت بررسی قرار گرفتند و نتایج حاصل از Frozen section با نتایج برش دایمی مقایسه گردید.
یافته ها
از 153 نمونه ی بررسی شده، 46 نمونه مربوط به پستان و 107 نمونه مربوط به تخمدان بود. حساسیت، ویژگی، مثبت کاذب، منفی کاذب، ارزش اخباری مثبت، ارزش اخباری منفی و صحت روش Frozen section به ترتیب 6/96، 8/96، 4/3، 2/3، 0/95، 8/97 و 7/96 درصد بود.
نتیجه گیری
روش تشخیصی Frozen section، در تعیین ماهیت توده های پستان و تخمدان، صحت بالا و قابل قبولی دارد. این روش، به تصمیم گیری صحیح جراح در تعیین نوع و وسعت جراحی در توده های پستان و تخمدان، کمک شایانی می کند
زبان:
فارسی
صفحات:
232 تا 237
لینک کوتاه:
magiran.com/p1537954 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!