سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گرامی باد

نویسنده:
چکیده:
این شماره ی نشریه ی صنعت لاستیک ایران به عنوان شماره ی بهار سال 1395 منتشر می شود که امیدوارم با تلاش و سعی دست اندرکاران آن موفق به چاپ و توزیع آن در اوایل خرداد امسال شویم. در سال گذشته به همت جناب آقای مهندس ملایری و مجموعه ی همکاران ما در واحد انتشارات شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک موفق به چاپ 5 شماره نشریه شدیم تا عقب ماندگی سال های گذشته را جبران کرده و از نظر تاریخ چاپ نشریه “به روز” یا “به فصل” شویم.
بیست سال از تاریخ انتشار این نشریه می گذرد و در گذرگاه این تاریخ بیست ساله، مدیران مسوول، سردبیران و شورای دبیران آن تغییراتی داشته است، ولیکن نام نشریه ی صنعت لاستیک ایران با نام آقای مهندس فریبرز عوض ملایری گره خورده است. من به عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک بر خود واجب می دانم از زحمات این عزیز بزرگوار و هم چنین سرکارخانم باقری زاده تشکر و قدردانی نمایم.
سال 1395 از سوی رهبرجمهوری اسلامی ایران به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نام گذاری شده است. نام گذاری بعضی از سال های گذشته همچون سال 1394 به نام “دولت و ملت- همدلی و همزبانی” نام گذاری کیفی بوده است. ولیکن خوشبختانه دولت و مجلس شورای اسلامی در سال 1395 می توانند با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در پایان سال گزارش کمی و با عدد و رقم از اقدامهای صورت گرفته در راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی تهیه و به رهبر و ملت عزیز ایران ارائه نمایند.
به نظر این حقیر و براساس رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای،
مهم ترین پارامترهای کمی تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی (ازجمله و به ویژه در صنعت تایر) عبارتند از:1- افزایش میزان تولید داخلی در مقایسه با سال های گذشته،
2- کاهش میزان واردات تایر در مقایسه با سال 1394،
3- افزایش (و یا شروع) صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها و به ویژه کشورهای منطقه.
در جریان برگزاری Tire Tech EXPo 2016ما با دوستانی از عراق و بنگلادش برخورد داشتیم که به دنبال شرکت فروشنده ی دانش فنی تولید تایر بودند. آیا مجموعه ی شرکت های تایرسازی داخلی می توانند از این فرصت استفاده نمایند یا خیر؟
4- افزایش تعداد کارکنان شاغل در بخش صنعت در مقایسه با سال های گذشته (کاهش نرخ بیکاری)،
5- رونق صنایع مرتبط با بازیافت تایر و لاستیک ازجمله رفع موانع تولید شرکت های روکش تایر و احداث کارخانه های جدید بازیافت تایر و لاستیک،
6- انتقال فناوری تولید تایرهای رادیال باری تمام سیمی و تایرهای رادیال وانتی و SUV بلت سیمی از شرکت های معتبر اروپایی به شرکت های داخلی (به صورت کامل و صحیح مطابق با آن چه جناب آقای مهندس مخنفی در شماره ی 78 نشریه نوشته اند).
زبان:
فارسی
در صفحه:
3
لینک کوتاه:
magiran.com/p1554521 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!