مددکاری اجتماعی سالمندی

چکیده:
مقدمه
امروزه مددکاری اجتماعی سالمندی به عنوان یکی از تخصص های این حرفه برای کمک به سالمندان و خانواده هایشان در نظر گرفته می شود. یکی از باورهای شکل گرفته در مورد جمعیت، افزایش نگران کننده جمعیت سالمندی است. جمعیت شناسان پیش بینی می کنند که تا سال2050 میلادی جمعیت سالمندان به 2 میلیارد نفر برسد. این در حالی است که بسیاری از سالمندان با فقر و مشکلات دیگری چون دسترسی محدود به خدمات بهداشتی و مراقبتی مواجه هستند. بنابراین به نظر می رسد که خدمات مددکاری اجتماعی با تقاضاهای گسترده ای برای تامین نیازهای مختلف این جمعیت در حال رشد مواجه باشد. دراین مقاله ی مروری به اهمیت مددکاری سالمندی و معرفی نقش های مددکاران سالمندی و چالش های پیش روی آن پرداخته می شود.
روش
مقالات،کتاب ها و اسناد مرتبط با موضوع به شیوه ی اسنادی وکتابخانه ای، مرور و بررسی شدند.
نتایج
به طور کلی خدمات مددکاری اجتماعی سالمندی در برگیرنده ی دامنه ای از خدمات مراقبتی موسسه ای تا خدمات مراقبتی مبتنی بر جامعه است. این خدمات شامل مدیریت کیس، مداخله در بحران، مراقبت های بهداشت روانی، مراقبت های روزانه، مراکز روزانه سالمندان و کمک های خانگی می باشد. البته گرایشات بیشتری در زمینه خدمات مبتنی بر جامعه وجود دارد، چرا که هدف خدمات مبتنی بر جامعه، قادرسازی سالمندان به پیرشدن در خانه ها و محیط هایشان است.
بحث و نتیجه گیری
آگاهی از نقش ها و اقدامات مددکاران اجتماعی سالمندی منجر به استفاده بیشتر از توانایی های مددکاران در زمینه کمک به سالمندان و خانواده هایشان به منظور مقابله و تطابق و همزیستی با شرایط پیچیده، می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
27 تا 32
لینک کوتاه:
magiran.com/p1557841 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!