تاثیر مولفه های مسئولیت اجتماعی بر کیفیت ارائه خدمات انتظامی

چکیده:
زمینه و هدف
امروزه با پیشرفت فناوری و پیچیده شدن امور، مباحث مسئولیت اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، موضوع مسئولیت اجتماعی در کلانتری ها به عنوان یکی از مهم ترین وظایف ذاتی برای انجام ماموریت ها و ارائه خدمات انتظامی به شمار می روند که این امر زمینه این مطالعه را تبیین و در ادامه با هدف شناسایی مولفه های مسئولیت اجتماعی و تاثیر آن بر کیفیت ارائه خدمات انتظامی، پژوهش ادامه خواهد یافت.
روش شناسی: این مطالعه به روش، توصیفی–پیمایشی انجام و برای انجام محاسبات آن از نرم افزار Spss استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کارکنان سرکلانتری سوم شهر تهران تشکیل و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، تعداد 99 نفر از آنها مورد سنجش و آزمون قرار گرفتندکه برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است.
یافته ها
مطالعه نشان داد سنجش پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ925/. و روایی آن، با تایید سوالات توسط استادان صاحبنظر مورد تایید و پس از تحلیل در سطح اطمینان 99%، رابطه معنی داری بین برخی از مولفه های مسئولیت اجتماعی و کیفیت ارائه خدمات انتظامی وجود دارد و در میان مولفه های بررسی شده، امور مراجعین بیشترین و مسئولیت اخلاقی کمترین تاثیر را داشتند. تاثیر مولفه های مسئولیت اجتماعی بر کیفیت ارائه خدمات انتظامی بدان معنا است که بر اساس تغییر در مولفه های مسئولیت اجتماعی، به خوبی می توان تغییر در میزان کیفیت ارائه خدمات انتظامی را سنجید.
نتیجه گیری
نتایج حاصل نشان داد که مولفه های مسئولیت اجتماعی، بر کیفیت ارائه خدمات انتظامی؛ تاثیر مثبت و معناداری دارند و به عبارتی دیگر، سازمان پلیس هر اندازه که به مسئولیت اجتماعی خویش اهمیت بدهد، به طور مستقیم بر کیفیت ارائه خدمات انتظامی تاثیر می گذارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
54 تا 71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1571766 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!