تاثیر آموزش فرماندهان برکیفیت انجام ماموریت های کارکنان فرماندهی مرزبانی استان اردبیل (مطالعه موردی: هنگ های مرزی پارس آباد و گرمی)

چکیده:
زمینه
یکی از وظایف اصلی و حیاتی در هر سازمان، چگونگی آموزش کارکنان آن است؛ زیرا داشتن کارکنان ورزیده یکی از مهم ترین عوامل در میزان کارایی و کار آمدی سازمان هاست وکارکنان مرزبانی نیروی انتظامی از این قاعده مستثنی نیستند و نیاز به طی آموزش های لازم برای ارتقای کارآیی های لازم و مورد انتظار را دارند. این افراد به سبب نوع ماموریت، شایستگی ها و لیاقت های خویش را تنها در صورتی می توانند به نحو احسن و کامل به انجام برسانند که آموزش های مناسب و بایسته را طی نمایند. با تقویت شاخص های مثبت و کاهش عوامل کاهنده آموزش، اهداف سازمانی قابل انتظار از هنگ های مرزی دست یافتنی تر و مدیریت بر این بخش از سازمان کار آمدتر خواهد شد.
هدف
پژوهش حاضر، با هدف تاثیر آموزش فرماندهان برکیفیت ماموریت های کارکنان فرماندهی مرزبانی استان اردبیل(هنگ های پارس آباد و گرمی) انجام شده است.
روش
پژوهش حاضر به روش توصیفی – پیمایشی انجام و به همین منظور از پرسشنامه استاندارد استفاده شده و بر روی تعداد70 نفر از افسران هنگ های مرزی پارس آباد و گرمی اجرا شده است.
یافته ها
یافته های این پژوهش حاکی از آن است که مناسب ترین ارائه آموزش های تخصصی توسط فرماندهان به ترتیب اولویت مربوط به وجود تجهیزات پیشرفته وآشنایی کارکنان به نحوه استفاده ازآنها، آگاهی فرماندهان از پروتکل ها و قراردادهای مرزی و مقررات مربوط به رودخانه های مرزی ونحوه تعامل با مرزبانان کشور مقابل است و نامناسب ترین دروس عبارت اند از: ارائه آموزش های فرماندهان مبنی برکنترل مرزنشینان هنگام بازدید از خویشاوندان آنسوی مرز و ارائه آموزش های فرماندهان مبنی برفعالیت های اقتصادی مرزنشینان وضروری ترین آموزش های تخصصی از میان سایرآموزش های ضمن خدمت شامل گشت وکمین، ضدکمین، قراردادها و پروتکل های مرزی هستند.
نتایج
نتایج پژوهش نشان می دهد که تاثیر آموزش های تخصصی حین خدمت فرماندهان مرزبانی بر حفظ حقوق مرزنشینان، جلوگیری از ورود و خروج کالاهای قاچاق، جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز اتباع ایرانی و کشور همسایه و حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی توسط کارکنان مرزبانی تاثیر معناداری دارد و نتایج بدست آمده نشانگر تایید فرضیه اصلی و هر چهار فرضیه فرعی تحقیق می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
67 تا 86
لینک کوتاه:
magiran.com/p1590000 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!