الگوی ضرورت های اقلام سرمایه ای در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

نویسنده:
چکیده:
زمینه و هدف
پژوهش حاضر با هدف به تصویر کشیدن چالش های ایجاد شده از نبود استانداردسازی در چهار مقوله ایمنی، رضایت کارکنان، کیفیت و بعد اقتصادی در پنج گروه اقلام آمادی شامل اقلام و ماشین آلات اداری، زیست و خواب، صوتی و تصویری، گرمایشی و سرمایشی و اقلام عمومی، طراحی و اجرا شده است.
روش شناسی: تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش اجرا، توصیفی – پیمایشی بوده و جامعه آماری آن شامل؛ 51 نفر از معاونان آماد و پشتیبانی استان ها و رده های مستقل است. روش نمونه گیری، تصادفی- طبقه ای بوده و برای تعیین حجم نمونه نیز از فرمول کوکران با اطمینان 95 درصد و دقت آزمون 07/0 استفاده شده است که تعداد نمونه به دست آمده 40 نفر هستند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 136 سوال با مقیاس اندازه گیری لیکرت است.
یافته ها
بر اساس یافته های تحقیق و استفاده از آزمون فرض (t) تک نمونه ای و میانگین های به دست آمده از نظر پاسخ دهندگان، در بعد ایمنی، شاخص خسارت؛ در بعد اقتصادی، شاخص توسعه؛ در بعد کیفیت، شاخص مقاومت و در بعد رضایت کاربران، شاخص کیفیت محصول، بیشترین مقدار در رویکرد ناجا به استانداردسازی اقلام سرمایه ای آمادی را از آن خود کرده اند.
نتیجه گیری
نتایج تحقیق، بیانگر لزوم توجه و حرکت ناجا به سوی استانداردسازی اقلام سرمایه ای است. دلایل این الزام در دستاوردهای استانداردسازی این اقلام نهفته است؛ به عبارت دیگر، در صورت استانداردشدن اقلام سرمایه ای آمادی ناجا، شاهد ارتقای ایمنی در سطح ناجا، صرفه اقتصادی و استفاده بهینه بودجه ای، ارتقای رضایت کاربران (کارکنان ناجا) و نیز ارتقای کیفیت اقلام سرمایه ای خریداری شده، خواهیم بود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
123
لینک کوتاه:
magiran.com/p1604684 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!