بررسی فلور مخمری روده ماهیان قزل آلای پرورشی شهرستان ارومیه با تاکید بر شناسایی جنس های Rhodotorula، Saccharomyces و Candida

چکیده:
مخمرهای تک سلولی بخشی از فلور روده آبزیان می باشند. تعدادی از این تک سلولی ها مفید و برخی مضر بوده و عامل تعدادی بیماری شناخته شده و ناشناخته می باشند. تاکنون هیچ مطالعه جامعی در خصوص شناسایی تنوع فلور مخمری روده ماهیان قزل آلا در ایران انجام نشده است. نظر به اهمیت شناسایی و بررسی امکان استفاده از آن ها به عنوان پروبیوتیک های بومی، ایزوله سازی و بررسی تنوع مخمرهای فلور روده ماهیان قزل آلای شهرستان ارومیه با استفاده از محیط های کشت اختصاصی و افتراقی به همراه روش های مولکولی صورت گرفت. نمونه برداری از 6 سایت مختلف پرورش ماهیان قزل آلا انجام شد. کشت فلور روده با استفاده از محیط های کشت عمومی و اختصاصی SDA، SCC، CHA و CMA تا حد شناسایی جنس و گونه مخمرها ادامه یافت. شناسایی قطعی برخی از مخمرها، زمانی که محیط های کشت قادر به تفکیک برخی گونه ها نشدند، با PCR قطعه کوچکی از ناحیه ITS1 و تعیین توالی محصول PCR صورت پذیرفت. این تحقیق ضمن ارائه مسیر شناسایی فلور مخمری ماهیان قزل آلا توانست گونه هایی شامل Candida guilliermondii، Saccharomyces cerevisiae strain LN، Saccharomyces cerevisiae strain YG3-1، Saccharomyces cerevisiae و همچنین سویه هایی از Rhodotorula را شناسایی نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
119 تا 127
لینک کوتاه:
magiran.com/p1625002 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!