عوامل موثر بر غیبت از کار ناشی از بیماری

پیام:
چکیده:
مقدمه
غیبت از کار معضل مهم سازمان های دولتی و بنگاه های اقتصادی خصوصی بوده و عوامل متعددی روی غیبت از کار تاثیر دارند. در این مطالعه ارتباط تعدادی از این عوامل با غیبت از کار ناشی از بیماری در پرسنل اداری مورد بررسی قرارگرفته است.
روش بررسی
در یک مطالعه مقطعی در یکی از سازمان های دولتی مستقر در شهر تهران از کلیه پرسنل جهت شرکت در این مطالعه دعوت بعمل آمد. اطلاعات مربوط به عوامل فردی مرتبط با غیبت از داوطلبان جمع آوری شده و اطلاعات ثبت شده غیبت های ناشی از بیماری بالای سه روز آنان طی سه سال از فایل های مربوطه اسخراج شده و مورد آنالیز آماری قرار گرفت.
نتایج
از 527 نفر شرکت کننده تعداد 408 نفر مرد و تعداد 119 نفر زن بودند. در طی سه سال مورد بررسی تعداد70 نفر (3/13%) از این پرسنل غیبت از کار بدلیل بیماری داشتند. در آنالیز رگرسیون جنسیت زن، مصرف سیگار، کفالت کمتر از سه نفر، برآورد پایین خود فرد از وضعیت سلامتش و ابتلا به بیماری مزمن پیشگویی کننده رخداد غیبت ناشی از بیماری بوده و جنسیت زن، مصرف سیگار و ابتلا به بیماری مزمن پیشگویی کننده تعداد روزهای کاری ازدست رفته بدلیل غیبت بود.
نتیجه گیری
تنها عامل موثر برغیبت از کار ناشی از بیماری و اخذ مرخصی استعلاجی ابتلا به بیماری نبوده و عوامل دیگری نیز بر روی تصمیم فرد برای عدم حضور در محل کار موثر می باشند.
زبان:
فارسی
صفحات:
21 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p1629654 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!