شناسایی عوامل موثر بر انتخاب راهبرد مدیریت دانش در ناجا

چکیده:
زمینه و هدف
در سال های اخیر- با توجه به رشد رقابت در صنایع مختلف- مدیریت دانش به عنوان موضوع حیاتی مطرح شده است. پیاده سازی مدیریت دانش، مستلزم انتخاب راهبرد مدیریت دانش متناسب با سازمان، جهت اداره سرمایه فکری و دانشی سازمان است. یکی از خلاهای احصاء شده در این حوزه، عدم تبیین عوامل موثر بر انتخاب راهبرد مدیریت دانش، با توجه به اهداف و ماموریت های سازمان ها می باشد. در این پژوهش، به یافتن مهم ترین عوامل تاثیرگذار برای انتخاب راهبرد مدیریت دانش در ناجا پرداخته شده است.
روش شناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی و هدف آن، کاربردی است؛ همچنین از نظر روش، از نظریه داده بنیاد با رویکرد نظام مند برای استخراج عوامل موثر استفاده شده است. مهم ترین تفاوت این پژوهش در روش انجام تحقیق است؛ زیرا این روش با استفاده از سنجش نظر افراد خبره، به زوایای ناملموسی از الگوی مورد نظر دسترسی پیدا می کند. نتایج حاصل از این پژوهش، توسط خبرگان در این حوزه مورد مطالعه و بازبینی قرار گرفته و روایی آن مورد تایید است. با حسابرسی دقیق صاحب نظران از تمامی داده های خام، تحلیل شده، کدها، مقولات، فرایند مطالعه، اهداف اولیه و سوالات، پایایی داده ها و درستی تمام گام های تحقیق مورد تایید قرار گرفت.
یافته ها و
نتیجه گیری
نتایج تحقیق نشان داد که عوامل به دست آمده عبارت اند از: ساختار سازمانی، راهبرد سطح کل سازمان، فرایند/بخش های سازمان، نوع سرویس سازمان، فرهنگ سازمان، میزان خلاقیت و نوآوری واحدهای سازمان.
زبان:
فارسی
صفحات:
11 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p1631014 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!