اثر سه گونه باکتری پروبیوتیکی بر رشد و بقای ناپلی آرتمیا، Artemia fransiscana، در مواجهه با باکتری بیماری زای Vibrio campbellii

چکیده:
تاثیر3 نوع پروبیوتیک (Lactobacillus plantarum، L.casei و Bacillus subtilis) بر رشد و بقای ناپلی آرتمیا،A. fransiscana، در مواجهه با باکتری بیماری زایVibrio campbellii در شرایط نوتوبیوتیک بررسی شد. تعداد 1560 عدد ناپلیوس به طورمساویبه 78 لوله فالکون حاوی30 میلی لیتر آب اتو کلاو شده با شوری ppt 70 منتقل شدند. تیمارها شامل یک شاهد (جلبک دونالیلا) و 12 تیمار از 3 باکتری پروبیوتیکی (هرکدام با جایگزینی های 25%، 50%، 75%، 100%) با 6 تکرار بود. در روز ششم میزان بقا، طول ناپلی ها و شمارش پرگنه باکتری های موجود در بدن ناپلی ها بررسی شدند. مواجهه با باکتری V. campbellii در روز ششم انجام شد. بیشترین طول ناپلی در تیمار 25% باکتری L. plantarum و 75% جلبک دونالیلا مشاهده گردید(05/0p<). بیشترین میزان بقا در ناپلی پس از 24 و 48 ساعت مواجهه با باکتری V. campbellii در تیمار 100% باکتری L. plantarum و کمترین درصد بقا در تیمار 100% جلبک دونالیلا مشاهده شد. نتایج حاصل از شمارش پرگنه باکتری ها در روز ششم اختلاف معناداری بین تیمارها نشان داد(05/0p<). بیشترین تعداد پرگنه در تیمارهای 100% باکتری B. subtilis و L. casei بود. کمترین تعداد پرگنه باکتری ها در تیمارهای 25% باکتری L. plantarum و L. casei 75% جلبک دونالیلا مشاهده شد. نتایج نشان داد که استفاده از باکتری L. plantarum با جایگزینی 25% با جلبک دونالیلا عملکرد بهتری نسبت به باکتری های L. casei و B. subtilis دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p1667177 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!