نقش متخصص طب اورژانس در عملکرد واحد اورژانس بیمارستان شهید باهنر کرمان: یک مطالعه کیفی

چکیده:
مقدمه
خدمات اورژانس بخش مهمی از سیستم ارائه خدمات سلامت است. امروزه، نیاز به خدمات یکپارچه و سازماندهی شده و ارائه خدمات مراقبتی با کیفیت در سیستم اورژانس بیش از پیش احساس می شود. هدف از این مطالعه بررسی نقش متخصصین طب اورژانس در عملکرد واحد اورژانس بیمارستان شهید باهنر کرمان بود.
روش بررسی
این مطالعه به صورت کیفی و از نوع فنومنولوژی بود که در سال 1393 انجام شد. گردآوری داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 16 نفر از متخصصان طب اورژانس در بیمارستان و پرستاران اورژانس و شاغل در مرکز فوریت های پزشکی که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، صورت گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل چارچوبی محتوا انجام گردید.
یافته ها
تم های اصلی شناخته شده عبارت بودند از: آثار اقتصادی، ارتقاء کیفیت خدمات، مدیریت اورژانس. برخی از تم های فرعی شامل بهبود درآمد بیمارستان، تعریف تعرفه های خدمات اورژانس، موثر بودن درمان، ارتقاء دانش تیم اورژانس، مدیریت بخش و بهبود تریاژ بود.
بحث و نتیجه گیری
با حضور متخصصین طب اورژانس در سیستم درمان، خدمت رسانی به بیماران در وضعیت بهتری واقع شده است و زمان انتظار به طور قابل توجهی برای دسترسی به خدمات کاهش یافته است. با کاهش زمان انتظار بیماران، تعیین تکلیف بیمار و تعیین مقصد وی در بیمارستان، باعث خالی نگه داشتن تخت های اورژانس جهت پذیرش های احتمالی دیگر و حفظ آمادگی اورژانس برای پذیرش های آینده صورت گیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
233
لینک کوتاه:
magiran.com/p1681663 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!