تاثیر توسعه اقتصادی بر مصرف برق در گروه کشورهای منتخب

چکیده:
انرژی به عنوان یکی از نهاده هایمهم تولید نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها ایفا می کند. این تاثیر به گونه ای است که بانک جهانی یک راه مقابله با فقر و دستیابی به رشد بالاتر اقتصادی را ، مصرف انرژی و دسترسی بیش تر به انرژی می داند. انرژی ارائه دهنده خدمات برای بسیاری از نیازهای اساسی انسان از قبیل مراقبت های بهداشتی، آموزشی و ارتباطات می باشد. عدم دسترسی به انرژی به طور چشم گیری سبب تضعیف سلامت، فرصت محدود برای آموزش و افزایش فقر می گردد. در این میان دسترسی به انرژی الکتریسیته به عنوان یکی از انرژی های مهم ، نشان دهنده معیاری از سطح توسعه یافتگی یک کشور می باشد. عرضه مداوم و طولانی مدت، انتقال به نقاط مختلف و دور افتاده، پاک بودن و عدم انتشار گازهای گلخانه ای و تجدیدپذیر بودن انرژی الکتریسیته دلایلی بر ایفای نقش مهم این نوع انرژی در توسعه اقتصادی است. در این راستا هدف اصلی این مقاله بررسی میزان تاثیرگذاری توسعه اقتصادی بر مصرف برق در گروه کشورهای منتخب درآمد متوسط می باشد.
تحقیق حاضر از نظر هدف یک تحقیق کاربردی، از نظر روش مطالعه علی و از نظر روش تحقیق و ماهیت و شیوه نگرش پرداختن به مساله استنباطی است.
نتایج حاصل از برآورد مدل با استفاده از روش اثرات ثابت وگشتاورهای تعمیم یافته در گروه کشورهای منتخب دردوره زمانی 2014-2005 نشان می دهد. توسعه اقتصادی تاثیر مثبت و معناداری بر مصرف برق درگروه کشورهای منتخب دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1690871 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!