بررسی دیدگاه، بازخورد و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختارمند عینی

پیام:
چکیده:
مقدمه
بررسی دیدگاه و نظرات فراگیران یکی از ابزار های ارزیابی کارکرد روش های ارشیابی در آموزش پزشکی می باشد. هدف این پژوهش تعیین دیدگاه، بازخورد و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به ارزشیابی به روش آزمون بالینی ساختارمند عینی بود.
روش
این پژوهش توصیفی- تحلیلی کل دانشجویان ترم اول رشته پرستاری و مامایی خرم آباد ورودی 1393 به تعداد 50 نفر به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، چک لیست عملکرد و پرسشنامه شامل مشخصات فردی و دیدگاه دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های تی تست تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها
نتایج نشان داد که میانگین کل نمره عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی معنی دار بود ( 001/0P= ). همچنین دیدگاه در کل دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی مثبت بود در مورد منصفانه بودن آزمون ( 84%)، سنجش سطح وسیعی از اطلاعات (86%)، سنجش مهارت های بالینی(74%) ، عادلانه بودن وظایف درخواست شده برای دانشجویان(80%) ، درست بودن محیط و زمینه ایستگاها (72%)، آزمون یک تجربه بالینی عملی و مفید است (66%) موافق بودند و تقریبا« نیمی از دانشجویان (48%) بیان نمودند که آزمون بالینی ساختارمند عینی سبب استرس می شود. نتایج آزمون تی تست نشان داد که میانگین و انحراف معیار دیدگاه و بازخورد دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی معنی دار نبود .(p=0/11)
نتیجه گیری
دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی دیدگاه و بازخورد مثبتی داشتند. این آزمون یک ابزار بالینی مفید و عادلانه برای عملکرد بالینی دانشجویان است که سطح وسیعی از اطلاعات را می پوشاند.
زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 70
لینک کوتاه:
magiran.com/p1693322 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!