بررسی و مقایسه اثر 4 هفته تمرینات استقامتی با مصرف مکمل فلوکستین بر روی افسردگی و گیرنده های بتا 1 آدرنرژیک قلبی در موش های نر افسرده نژاد ویستار رت

چکیده:
مقدمه
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اضطراب و افسردگی، میوکاردیوم را در معرض نارسایی قرار می دهد. پیام های نروهورمونی ناشی از افسردگی از راه گیرنده های بتا 1 آدرنرژیک به قلب می رسند. هدف از انجام این مطالعه بررسی و مقایسه اثر 4 هفته تمرینات استقامتی با داروی فلوکستین بر روی گیرنده های بتا 1 آدرنرژیک قلبی در موش های نژاد ویستار رت می باشد.
مواد و روش ها
روش پژوهش حاضر تجربی می باشد که در آن 32 سر موش نر نژاد ویستار رت به طور تصادفی به چهار گروه مساوی تقسیم شدند، به هر کدام از رت های گروه های تمرین و مصرف مکمل فلوکستین، 8/0 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن LPS درون صفاقی تزریق شد. گروه تمرین پروتکل 4 هفته ای دویدن روی تریدمیل را به مدت 45 دقیقه در روز انجام دادند. به گروه فلوکستین روزانه 5/0 میلی گرم فلوکستین خورانده شد.
یافته ها
میانگین تراکم گیرنده های بتا 1 آدرنرژیک قلبی در گروه تمرین نسبت به گروه افسرده به طور معناداری کمتر است (05/0P<). میانگین تراکم گیرنده های بتا 1 آدرنرژیک قلبی در گروه تمرین نسبت به گروه فلوکستین معنادار نمی باشد.
بحث و نتیجه گیری
تمرین می تواند از طریق کاهش علائم رفتاری افسردگی اثرات مفید را ایجاد کند و با مهار افزایش تراکم گیرنده های بتا 1 آدرنرژیک قلبی، موجب کاهش تحریک سمپاتیکی قلب می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
72 تا 81
لینک کوتاه:
magiran.com/p1742449 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!