سیستم سیگنالینگ Quorum sensing در باکتری Pseudomonas aeruginosa: روشی برای غلبه بر مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری بوسیله یافتن مهارکنندگان دوگانه و استفاده همزمان از NSAIDs و آنتی بیوتیک علیه بیوفیلم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و اهداف
داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) به دلیل خواص کاهش دهنده درد، تب و التهاب کاربرد دارند. در این مطالعه NSAIDs برای شکستن مقاومت باکتری به توبرامایسین به کار گرفته شدند. هدف این مطالعه، ارائه یک روش آسان و کم هزینه برای مقابله با بیوفیلم باکتری Pseudomonas aeruginosa، با استفاده از NSAIDs و توبرامایسین می باشد.
مواد و روش کار
پس از انجام مدل سازی مولکولی، NSAIDs در کنار آنتی بیوتیک توبرامایسین برای باکتری P. aeruginosa سویه PAO1، استفاده شد. دستگاه Plate Reader جذب محلول کریستال ویوله در اتانول را اندازه گیری کرد. میزان نفوذ NSAIDs در بیوفیلم، توسط نمک تترازولیوم اندازه گیری و جذب آن نیز توسط دستگاه Plate Reader اندازه گیری شد.
یافته ها
پس از داکینگ، بهترین کونفورماسیون هرکدام از NSAIDs برای مهار پروتئین های LasR و PqsE انتخاب شد. با توجه به اینکه انجام کار روی مهارکننده دوگانه بود، توانستیم به شکلی دست پیدا کنیم، که ثابت مهار برای LasR و PqsE هم زمان در پائین ترین حالت قرار گیرد. نتایج نشان داد که تشکیل بیوفیلم باکتری در مجاورت NSAID و آنتی بیوتیک توبرامایسین کمتر بود.
نتیجه گیری
با توجه به شباهت ساختمانی NSAID هایی مانند پیروکسیکام، ملوکسیکام و کتورولاک با لاکتون های هموسرین N (AHLS) این داروها، با مهار پروتئین های LasR و PqsE می توانند به عنوان مهارکنندگان سیستم Quorum-sensing به کار روند و مانع از بیماری زایی باکتری گردند.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 12
لینک کوتاه:
magiran.com/p1765801 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!