بررسی عوامل موثر بر کنسلی های اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان شهید عارفیان ارومیه

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه تامین بهداشت و درمان یکی از نیازهای اساسی و حیاتی هر جامعه بوده و از جمله عواملی است که نقصان آن یکی از نقاط ضعف دولت ها تلقی شده و سبب نارضایتی وسیع اجتماعی می شود. از طرفی با افزایش روز افزون هزینه های درمانی، یافتن راهکارهای عملی جهت کاهش هزینه های بیماران در این برهه از زمان امری ضروری بنظر می آید.
روش کار این تحقیق بصورت کاربردی و براساس پنج فاز اصلی چرخه شش سیگما در بیمارستان شهید عارفیان ارومیه اجرا شده است. با برگزاری جلسات طوفان فکری از بین عوامل متعدد کاهش هزینه بیماران، کنسلی اعمال جراحی الکتیو مورد مطالعه قرار گرفته است.
نتایج یافته ها نشان می دهد علل اصلی کنسلی اعمال جراحی که باعث افزایش هزینه های بیماران می گردد شامل عوامل پاراکلینیکی، عواملی بالینی، عوامل مربوط به جراح، عوامل مربوط به بیمار و عوامل سیستمی می باشند. با اجرای فازهای شش سیگما، سیگمای فعلی فرآیند که محاسبه گردید مقدار 3.1827 بدست آمد که برای یک واحد درمانی نامناسب می باشد. چرا که وجود بی نظمی در این بخش در بسیاری از موارد جبران ناپذیر می باشد.
نتیجه گیری در نهایت با برگزاری جلسات طوفان فکری با اعضای دخیل در پروژه راهکارهای عملی کاهش عوامل کنسلی پیشنهاد و دو فلوچارت اصلاحی بدین منظور ارائه گردید. پیش بینی می گردد با اجرای راهکارهای ارائه شده سیگمای فرآیند به 5/3 ارتقاء یابد.
زبان:
فارسی
صفحات:
567 تا 579
لینک کوتاه:
magiran.com/p1794370 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!