بررسی تاثیر قابلیت های پویا بر همکاری موثر بیمارستان با تامین کننده ها و بهبود عملکرد زنجیره تامین با نقش جهت گیری فناوری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
عملکرد زنجیره تامین در بیمارستان جهت انجام سریع و تامین بهتر و در راستای بهبود سرعت انجام عملیات در بخش های مختلف وابسته به زنجیره تامین بیمارستان امری مهم تلقی می شود. لذا شناسایی عواملی که بر عملکرد زنجیره تامین اثرگذار باشند حایز اهمیت است. از اینرو این تحقیق به بررسی تاثیر قابلیت های پویا بیمارستان بر همکاری با تامین کننده و عملکرد زنجیره تامین بیمارستان با نقش جهت گیری فناوری می پردازد.
روش پژوهش: این پژوهش، از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده ها، توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش کارکنان بخش زنجیره تامین بیمارستان علی ابن ابیطالب راور است و نمونه آماری 267 نفر است. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه انجام شد و سپس با استفاده از نرم افزار AMOS و SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
نتایج نشان می دهد همکاری با تامین کننده بیمارستان بر عملکرد زنجیره تامین بیمارستان تاثیر مستقیم و معنی دار دارد. هم چنین ابعاد 4 گانه قابلیت های پویا بر همکاری با تامین کننده بیمارستان تاثیر معنادار دارند. جهت گیری فناوری بصورت مستقیم بر همکاری با تامین کننده بیمارستان تاثیر معنادار دارد، اما اثر تعدیلی آن بین همکاری با تامین کننده بیمارستان با ابعاد 4 گانه قابلیت های پویا مورد تایید قرار نگرفت.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج مطالعه حاضر برای بهبود عملکرد زنجیره تامین، مفاهیم ابعاد 4 گانه قابلیت های پویا و همکاری با تامین کننده بیمارستان باید مد نظر قرار گیرد و در مورد بکارگیری فناوری باید با دید منسجم و شفاف تر تصمیم گرفت.
زبان:
فارسی
صفحات:
27 تا 39
لینک کوتاه:
magiran.com/p1888904 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!